خبرگزاری کار ایران

در دیدار مسئولان دانشگاه جامع علمی کاربردی با خانه کارگر استان زنجان تاکید شد؛

آموزش باید به سمت رویداد‌های شتاب سوق داده شود/ ضرورت نیاز سنجی برای ایجاد رشته های مهارت محور در جامعه

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۳۷۱

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان، با بیان اینکه آموزش باید به سمت رویداد های شتاب سوق داده شود، گفت: در راستای ایجاد رونق اشتغالزایی و اقتصادی استان خانه کارگر نقش اساسی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، میرنریمان یوز باشی، سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان، امروز در دیدار با اعضای هیئت اجرای خانه کارگر استان زنجان، با اشاره به مهارت محور بودن آموزشهای مراکز دانشگاهی علمی کاربردی، اظهار داشت: مجوز آموزش رشته های متنوع و مورد نیاز واحد های تولیدی صنعتی به مرکز دانشگاه علمی کاربردی وابسته به خانه کارگر در شهرک صنعتی زنجان داده شده است.

یوزباشی، با اشاره به راه اندازی مراکز دانشگاهی علمی کاربردی مهارت محور با توجه به اهمیت پیوند علم و صنعت در مراکز و شهرستانهای استان و جذب مهارت آموز در رشته های مورد نیاز، ادامه داد: نیاز سنجی در استانهای برای ایجاد رشته های مهارت محور حائز اهمیت است.

وی، با اشاره به راه اندازی دوره های کوتاه مدت آموز ش در مراکز دانشگاهی علمی کاربردی استان، در رشته ای مختلف، یادآورشد: ایجاد رشته های مرتبط با تخصص افراد در واحد های تولیدی صنعتی استان موجب ارتقاء کیفی مهارت آموزی و کسب تجربه برای سرمایه های ملی و استانی در واحد های تولیدی خواهد شد.

وی، با تاکید بر حفظ اشتغال در شرایط کنونی و ایجاد زمینه برای اشتغالزایی جدید در راستای توسعه واحد های صنعتی استان، تصریح کرد: مشارکت و همکاری تشکل های صنفی موجب حل مشکلات در حوزه های مختلف استان می شود.

یوزباشی، با اشاره به ایجاد اشتغال برای رونق اقتصادی در راستای حل مشکلات موجود، افزود: در راه اندازی رویدادهای شتاب همکاری خانه کارگر و دانشگاه جامع علمی کاربردی می تواند نقش اساسی در استان داشته باشند.

وی، با بیان اینکه آموزش باید به سمت رویداد های شتاب سوق داده شود، ادامه داد: در راستای ایجاد رونق اقتصادی و اشتغالزایی استان این دو مجموعه دارای دغدغه های مشترک هستند.

به گفته یوزباشی، آموزش در مراکز دانشگاهی علمی کاربردی زمینه ساز رونق اشتغال، تولید و توسعه استان است و تشکل ها می توانند در حفظ و حمایت از اشتغال افراد نقش موثر داشته باشند.

اصغر نجاری، دبیر اجرایی خانه کار گر استان زنجان، نیز در این دیدار با اشاره به مشارکت مسئولان استان در راستای حمایت از تشکل های صنفی به خصوص خانه کارگر، اظهار داشت: تشکل خانه کارگر استان زنجان دغدغه صیانت از حقوق کارگران را دارد.

نجاری، با بیان اهمیت آموزش، ارتقای سطح علم و مهارت کارگران واحد های تولیدی را مهم ارزیابی کرد و گفت: بالا بردن مهارت در شرایط کنونی یکی از الویت های تشکل خانه کارگر در استان است.

همچنین در این جلسه زهرا بیات، رئیس مرکز علمی کاربردی خانه کارگر واقع در شهرک صنعتی علی آباد زنجان، با اشاره به استقبال دانشجویان از کد رشته های این مجموعه، گفت: در این مرکز رشته های حسابداری ، مدیریت کسب و کار، تربیت بدنی، کسب و کار دیجیتال، مهندسی فناوری اطلاعات و کامپیوتر، برق و الکترونیک، مهندسی مکانیک خودرو، تاسیسات حرارتی، ماشین افزار ، فرآوری مواد معدنی و بهداشت، ایمنی و محیط زیست صنایع در مقاطع کاردارنی و کارشناسی دانشجو می پذیرد.

بیات، اضافه کرد: در صدد راه اندازی رشته های جدید با اخذ کد رشته های جدید در این مرکز برای مهارت آموزی بیشتر از پیش متقاضیان هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز