خبرگزاری کار ایران

در گردهمایی مدیران انجمن های کلیوی کشور عنوان شد:

انجمن کلیوی زنجان در کاهش بیماری های کلیوی موفق عمل کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۸۱

میزان پیشگیری از ابتلا به بیماری کلیه بستگی به فعالیت انجمن‌ها دارد و انجمن کلیوی زنجان با توجه به فعالیت گسترده فرهنگی و آموزشی در کاهش بیماری کلیه و پیشگیری از ورود به چرخه دیالیز، از سایر استان‌ها موفق‌تر عمل کرده است.

زنجان _ ایلنا: مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان گفت: هدف از برگزاری این گردهمایی‌ها رسیدن به اهداف مقدس انسانی و حیاتی انجمن‌ها و ارتقاء جایگاه انجمن مرکز است.

به گزارش ایلنا از زنجان، محمدرضا طهماسبی، مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان با حضور در این گردهمایی که در شهر قائن خراسان جنوبی برگزار شد، بررسی علمی و منطقی نیازهای درمانی و اجتماعی بیماران را مهم دانست و تاکید کرد: یکی از وظایف مهم انجمن‌های کلیوی شناسایی توانمندی بیماران از طریق کار‌شناسان خبره است.

وی هدف از این گردهمایی را هم افزایی فعالیت‌های انجمن مراکز استان‌ها دانست و گفت: هدف از برگزاری این گردهمایی‌ها رسیدن به اهداف مقدس انسانی و حیاتی انجمن‌ها و ارتقاء جایگاه انجمن مرکز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی از افزایش ۲۵ درصدی بیماران دیالیزی منطقه خبر داد و گفت: سرعت پیشرفت بیماری کلیه بیشتر از سرعت توانمندی و تکنولوژی کشور است.

کریمی ادامه داد: مراکز دیالیز شهرستان‌ها باید توسعه یافته و خدمت رسانی و توجه به بیماران کلیوی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در این گردهمایی نائب رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران با اشاره به وجود تعداد ۷۵ هزار بیمار دیالیزی و پیوند کلیه تحت پوشش و ارائه خدمات حمایتی از طریق ۱۶۸ نمایندگی انجمن در سطح کشور گفت: افزایش بیماران کلیوی در سطح کشور، بر ضرورت برنامه ریزی برای جلوگیری از افزایش بیماری تاکید دارد و در این راستا دانشگاه علوم پزشکی و مردم نقش تعیین کننده‌ای دارند.

نادر معینی بر ضرورت جایگزینی دستگاه‌های دیالیز فرسوده تاکید کرد و ادامه داد: کاهش نوبت پیوند از اهداء عضو بعد از مرگ مغزی باید سرعت یابد.

رئیس بخش نفرولوژی و عضو تیم پیوند بیمارستان شهید مدرس تهران، نقش انجمن‌ها در هدایت و نظارت بیماران کلیوی و شناسایی علائم اولیه بیماری از طریق فرهنگ سازی و اقدامات عملی را مهم عنوان کرد و گفت: حرکت مدبرانه مدیران انجمن‌های کلیوی با توجه به نیازهای هر منطقه و دفاع از حقوق اجتماعی و درمانی بیماران کلیوی در جذب سرمایه مالی و فکری مردم تاثیر گذار است.

سید احمد تارا بر نقش پیشگیری از بیماری‌های کلیوی اشاره کرد و افزود: اولویت دادن مراقبت و پیوند کلیه بیماران جوان و بیمارانی که مشکل ادامه زندگی با دیالیز را دارند ضروری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز