خبرگزاری کار ایران

مولاوردی پیشنهاد داد:

افزایش ۳۰ درصدی مدیران زن در برنامه اصلاح نظام اداری

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۷۱۹

معاونت امور زنان و خانواده یک تنه نمی‌تواند تمام سبب تغییر در وضعیت شود. / برای افزایش حضور زنان در پارلمان و شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز نیاز به تدبیر جدی نیاز داریم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: پیشنهاد ما در برنامه اصلاح نظام اداری دولت افزایش ۳۰ درصدی زنان مدیر در طی ۳ سال است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهیندخت مولاوردی در حاشیه نشست خبری کمیته زنان و خانواده دهه فجر انقلاب اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر تاثیرات و عملکرد معاونت امور زنان در وضعیت زنان کشور و آشنایی جوانان با آرمان های انقلاب گفت: ما باید به سمت اثربخشی پیش برویم که این امر نیازمند همکاری بین بخشی و عزم ملی است. معاونت امور زنان و خانواده یک تنه نمی‌تواند، تمام سبب تغییر در وضعیت شود.

وی ادامه داد: نهادهای متولی باید هماهنگی و هم‌افزایی در این حوزه را داشته باشند، زیرا اگر بخواهیم به صورت جزیره‌ای عمل کنیم و هر کس تنها در حوزه خودش عمل کند، نمی‌توان انتظار داشت که دستاورد خوبی در این زمینه حاصل شود.

مولاوردی در ارتباط با این انتقاد که حضور زنان در دولت تنها در جایگاه‌های کلیشه‌ای است، گفت: افزایش حضور زنان در دولت از جمله برنامه‌های رئیس جمهور در زمان انتخابات بود و اکنون نیز از معاونت امور زنان و خانواده خواسته‌اند تا برنامه‌های خود را برای افزایش نقش زنان در دولت ارائه دهیم.

معاون رئیس جمهور افزود: دربرنامه ۳ ساله اصلاح نظام اداری کشور بپیشنهاداتی را ارائه دادیم که در انتظار تصویب است. براساس برنامه عملیاتی اصلاح نظام اداری کشور پیشنهاد ما این است که سالانه ۱۰درصد به تعداد مدیران زن کشور افزوده شود. یعنی در طی۳ سال شاهد افزایش ۳۰درصدی مدیران زن در دولت باشیم.

مولاوردی اظهار کرد: همچنین برای افزایش حضور زنان در پارلمان و شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز نیاز به تدبیر جدی نیاز داریم که این مسئله مشارکت جامعه مدنی را نیز می‌طلبد.

وی تاکید کرد: تاکید ما بر شایسته‌سالاری است تا در ذیل آن عدالت جنسیتی نیز برقرار شود. همچنین همانطور که تلاش می‌شود تا میان نقش زنان در خانواده و در کار توازن ایجاد شود میان نقش زنان و مردان در مدیریت نیز باید این توازن برقرار شود.

معاون رئیس جمهور همچنین در پاسخ به سوال یکی ازخبرنگاران در مورد این مسئله که آیا امسال هم مانند سال گذشته معاونت امورزنان و خانواده جایزه ویژه‌ای را در جشنواره فیلم فجر خواهد داشت یا خیر گفت: این مسئله در حال پیگیری است و باید در این زمینه هماهنگی‌های لازم با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود، اما به هرحال احساس می‌کنیم که تقدیر از فیلمی که چهره زن را به درستی در سینمای ایران نشان دهد، اقدامی مناسب و لازم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز