خبرگزاری کار ایران

عضو فراکسیون زنان در گفت‌وگو با ایلنا:

لایحه بیمه زنان خانه‌دار تا سه ماه آینده آماده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۸۲۷

ردیف مالی لایحه بیمه زنان خانه‌دار قرار است که با کمک معاونت راهبردی ریاست جمهوری حل و هر چه زود‌تر به قانون تبدیل شود.

عضو فراکسیون زنان و خانواده مجلس در ارتباط با جلسه دیروز معاونت امور زنان و این فراکسیون گفت: لایحه بیمه زنان خانه دار تا سه ماه آینده آماده خواهد شد.

" شهلا میر گلوی بیات " نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون زنان و خانواده مجلس در مورد جلسه دیروز این فراکسیون با معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور به خبرنگار ایلنا گفت: درجلسه روز گذشته ما گزارش عملکردی از این معاونت در ارتباط با بیمه زنان خانه دار گرفتیم. بنا به گفته خانم مولاوردی پیش نویس این لایحه آماده است و قرار شده که با سازمان تامین اجتماعی و ستاد ملی زن وخانواده نیز کار‌شناسی شود.

وی افزود:. ردیف مالی آن نیز قرار است که با کمک معاونت راهبردی ریاست جمهوری حل شود و هر چه زود‌تر به قانون تبدیل شود و براساس آنچه که در جلسه دیروز مطرح شد این لایحه تا سه ماه آینده آماده خواهد شد.

نماینده مردم ساوه و زرند ادامه داد: علاوه بر بحثبیمه زنان خانه دار در مورد ماده ۲۳۰ و ۲۲۷ قانون پنجم توسعه نیز که تاکنون دولت موفق به اجرای آن نشده و سند امنیت اجتماعی زنان وکودکان صحبت شد. این مسائل در دوره قبل تاحدودی صورت گرفته بود اما به دلیل آنکه نهادهایی مانند نیروی انتظامی و وزارت کشور در تدوین این سند دخیل هستند تا کنون این مسئله حل نشده است.

وی در پایان افزود: بحثحجاب و عفاف نیز از دیگر مباحثمطرح شده بود، به دلیل آنکه چندین دستگاه در مساله حجاب و عفاف دخیل هستند هیچ کدام مسئولیت آن را نمی‌پذیرند. از این رو قرار شده است که این دستگاه‌ها جلسه‌ای را به همین منظور تشکیل دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز