خبرگزاری کار ایران

در قالب یک طرح از سوی معاونت امور زنان بررسی می‌شود؛

ایجاد خانه‌های امن برای زنان آسیب دیده

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۰۵۹

لغو بخشنامه دور کاری مختص به زنان نبود و با توجه به کارهای کار‌شناسی که صورت گرفته بود نتیجه آن موفقیت آمیز دیده نشده بود / همچنین براساس طرحی ایجاد خانه‌های امن برای زنان آسیب دیده و خشونت دیده در دست بررسی است.

ایلنا: معاون رئیس جمهور و معاون امور زنان و خانواده از بررسی طرح ایجاد خانه‌های امن برای زنان آسیب دیده و خشونت دیده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در حاشیه نشست هم اندیشی فعالین مدنی حوزه زنان و معاونت امور زنان، " شهین دخت مولاوردی " معاون رئیس جمهور در امور زنان وخانواده در جمع خبرنگاران درمورد بحثبیمه زنان خانه دار گفت: درسال گذشته بیمه زنان خانه دار با وجود اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه عملی نشد. امسال نیز با وجود رایزنی‌های بسیار این معاونت مبنی بر اینکه بودجه بیمه زنان خانه دار ۱۵۰ میلیارد تومان تعیین شود در لایحه بودجه به ۱۵ میلیارد تومان تقلیل یافت که در مجلس این مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان شد که در ‌‌نهایت مورد قبول شورای نگهبان قرار نگرفت و ایراد منصفانه‌ای را به آن وارد کردند که در روزهای آتی در این مورد با فراکسیون زنان مجلس جلسه‌ای خواهیم داشت و در دولت نیز کارهای کار‌شناسی برای ارائه لایحه‌ای در این مورد صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود: لغو بخشنامه دور کاری مختص به زنان نبود و با توجه به کارهای کار‌شناسی که صورت گرفته بود نتیجه آن موفقیت آمیز دیده نشده بود هر چند که ما پیگیر وضعیت کسانی که شامل این بخش نامه بودند هستیم. بحثدیگری که ما دراین مورد پیگیر آن بودیم افزایش مرخصی زایمان بود که در ابتدا دستگاه‌ها مکلف به اجرای آن بودند اما بعد از ایراداتی که شورای نگهبان وارد کرد این الزام به اختیار تبدیل شد و در برخی از نهاد‌ها نیز اجرایی شد و دربرخی دیگر به دلیل کمبود منابع عملی نشد. با وجود آنکه منابع مالی لازم برای این مسئله در نظر گرفته نشده است این بحثدرکمیسیون اجتماعی دولت در حال بررسی است و تاکنون پیشنهاداتی نیز ارائه شده که یکی از‌ آن‌ها پرداخت ما به التفاوت شش ماه تا ۹ ماه از طریق بودجه‌ای که برای طرح افزایش جمعیت در نظر گرفته شده پرداخت شود که در حال بررسی است.

مولاوردی در مورد لایحه امنیت زنان و کودکان ادامه داد: ماده ۲۲۷ قانون پنجم توسعه دستگاه هایی را مانند نیروی انتظامی و وزارت کشور مکلف کرده که لایحه‌ای را در این زمینه تنظیم کند. که پیش نویس آن تهیه شده ونیازمند بازنگری بیشتری است. این لایحه در مواردی جنبه قضایی پیدا می‌کند بنابراین تاکنون متوقف مانده تا تغییراتی در آن صورت گیرد. همچنین براساس طرحی ایجاد خانه‌های امن برای زنان آسیب دیده و خشونت دیده در دست بررسی است.

وی در مورد سهیمه بندی جنسیتی دانشگاه افزود: وزیر بهداشت به تازگی اعلام کرده است که قائل به چنین محدودیت‌هایی نیست و ما هم از طریق معاونت این بحث‌ها را پیگیری می‌کنیم.

مولاوردی در مورد طرح افزایش جمعیت و تعالی خانواده ادامه داد: این طرح در اولویت مجلس قرار دارد و احتمالا بعد از تعطیلات نوروز در ابتدای دستور کار دولت قرار خواهد گرفت با توجه به نگرانی های ایجاد شده در مورد بندهایی از این لایحه از سوی زنان مجمع تشخیص مصلحت نظام این بحثرا پیگیری خواهد کرد ما نیز در معاونت امور زنان و همچنین شورای عالی اجتماعی فرهنگی امور زنان پیشنهاداتی را به فراکسیون و مرکز پژوهش‌های مجلس ارائه دادیم که امیدواریم ترتیب اثر داده شود.

مولاوردی در پایان در مورد قانون فرزندخواندگی افزود: ما پیگیر این قانون هستیم و اقدامات لازم را در این زمینه انجام داده‌ایم و منتظر پاسخ از سوی دیگر مقامات هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز