خبرگزاری کار ایران

در اولین نشست خبری مدیرعامل صندوق اعتباری هنر مطرح شد:

آخرین وضعیت بیمه و کمک‌های مالی به هنرمندان

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۶۶۵

کارت هنر به هنر کارت هیچ ارتباطی ندارد و ما از صندوق تعاونی اعتباری پارس که این کارت را صادر کرده؛ شکایت می‌کنیم / حمایت از هنرمند این نیست که بر سر بالین او در بیماری حاضر شویم و عکس یادگاری بگیریم.

در اولین نشست خبری خلیل ارجمندی(مدیرعامل صندوق اعتباری هنر)؛ مدیرعامل این صندوق از حرکت به سمتی خبر داد تا تجلیل از خبرنگاران؛ روزنامه‌نگاران و هنرمندان با تکریم صورت گیرد. او این روش که هنرمندی بیمار شود و بعد مدیری بالای سر او حضور پیدا کند و با وی عکس بگیرد را تجلیل از هنرمند ندانسته بلکه گفت: این کار خدمت به خود مدیر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ ارجمندی با اشاره به آخرین وضعیت صندوق اعتباری هنر(صندوق حمایت از روزنامه‌نگاران، هنرمندان و نویسندگان) گفت: فعالیت این صندوق از سال ۸۳ آغاز شد و امروز ده سال از فعالیت آن می‌گذرد.

وی ادامه داد: رابطه با هنرمندان در تمام جوامع و همه دولت‌ها مطرح بوده است اما مخصوصا در حوزه معیشتی و کاری این توجه باید بیشتر باشد.

وی ادامه داد: هدف ما این است که در بخش بیمه تکمیلی به سمتی حرکت کنیم که همه هدفمند از این بیمه استفاده کنند. البته ورودی دولت بالاست و از طرفی بودجه و منابع ما بسیار محدود است و دولت منابع کمتری برای کمک به هنرمندان دارد.

وی با اشاره به حضور خود در صندوق گفت: زمانی که من وارد صندوق اعتباری هنر شدم در سال ۹۲ حدود ۳۵ میلیارد تومان بدهی داشت و حتی این روند تا جایی پیش‌ می‌رفت که مجبور بودیم بسیلاری از بیمه‌ها را ملغی کنیم. اما با تلاش‌های ما امروز سازمان تامین اجتماعی بیمه‌ها را قطع نکرده به همین دلیل بدهی ما به بالای ۳۸ میلیارد تومان رسیده است هرچند ما نمی‌توانیم اعضای جدید را بیمه کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیمه تکمیلی اعضا دو بخش است؛ گفت: به دنبال آن هستیم که دیگر هنرمندی برای درمان وام دریافت نکند و اگر بیمه تکمیلی و درمان آنها درست انجام شود دیگر نیازی نیست که هنرمندی برای درمان بیماری خود وام بگیرد.

وی ادامه داد: ما به دنبال تاسیس صندوق جبران خسارت هستیم و اگر هنرمندی به خاطر بیماری دچار خسارت شد هزینه آن از طریق این صندوق داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در صندوق سه گروه هستند که از خدمات ما استفاده می‌کنند؛ گفت: یک گروه بیمه تکمیلی، یک گروه بیمه سازمان تامین اجتماعی و یک گروه هم کسانی هستند که از خدمات دیگر صندوق استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: به دنبال آن هستیم که اعضای خودمان را پالایش کنیم به همین دلیل در ابتدا آیین‌نامه عضویت صندوق را اصلاح کردیم و در مجمع عمومی تصویب شد و روی سایت قرار گرفت. همچنین ما براساس اساسنامه و قانون به دنبال آن هستیم تا از دولت فاصله بگیریم و به دنبال آن هستیم که برای خود درآمد جدید به وجود بیاوریم و کار اقتصادی کنیم. به همین دلیل باید اساسنامه تغییر می‌کرد تا بتوانیم کار اقتصادی کنیم. ما از هیات امنا مجوز گرفتیم و امروز می‌توانیم کار اقتصادی کنیم.

خلیل ارجمندی با اشاره به خدماتی که قرار است به اعضا داده شود؛ گفت: در سیستم جدید ثبت افرادی که در صندوق عضو می‌شوند توسط معاونت مربوطه و یا صنف‌شان تایید می‌شود و صندوق هیچ تشخیصی در اینکه یک فرد هنرمند است یا خیر ندارد.

وی ادامه داد: از ابتدای پالایش صندوق پنج هزار نفر در رشته‌های مختلف عضو صندوق شدند که ما به آنها خدمات حمایتی، بیمه تامین اجتماعی، وام و بیمه تکمیلی ارائه می‌کنیم. همچنین کسانی که می‌خواهند از خدمات صندوق استفاده کنند باید تا پایان شهریور در صندوق دوباره عضو شوند.

خلیل ارجمندی ادامه داد: هم اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ نفر داریم که هر ماه پول می‌گیرند و بسیاری از آنها نشان درجه یک هنر دارند.

وی ادامه داد: ما براساس قانون به کسانی که از هیچ محلی درآمد ندارند و عضو کمیته امداد نیستند؛ مستمری می‌دهیم.

وی در مورد بیمه خبرنگاران هم گفت: ما به دنبال بیمه خبرنگاران آزاد هستیم البته اعتقاد اصلی ما و معاونت مطبوعاتی این است که مدیران رسانه‌ها خودشان باید به عنوان یک مدیر اقتصادی کارمندان رسانه خودشان را بیمه کنند.

ارجمندی در خصوص تغییر ماهیت صندوق گفت: هیچ تغییری در ماهیت صندوق صورت نگرفته است و ما همچنان خدمات خود را ارائه می‌کنیم.

وی همچنین درباره رونمایی از کارت هنر گفت: کارت هنر که امروز رونمایی می‌شود به دنبال ارائه یک شناسه جدید از هنرمندان و تکمیل یک بانک شناسایی هنرمندان است و باید این امر در یک جایی ثبت می‌شد تا مشخص می‌شد که ما به چه کسانی باید خدمات هنری بدهیم و میزان اعضای ما چه کسانی هستند.

وی ادامه داد: کارت هنر به سه گروه طلایی، نقره‌ای و آبی تشکیل می‌شود و هنرمندان براساس آن درجه‌بندی می‌شوند.

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد فرهنگ و هنر و گفت: متاسفانه این بخش مغفول مانده و باید تقویت شود. به همین دلیل ما مرکزی را راه‌اندازی کردیم تا بحثمطالعات پژوهشی پیرامون اقتصاد فرهنگ و هنر را به صورت جدی پیگیری کند.

وی از ساماندهی صنایع فرهنگی، صنوف فرهنگی، نهادهای مالی فرهنگی و عرضه بین‌المللی محصولات فرهنگی به صورت گسترده خبر داد و افزود: تفاهم‌نامه‌هایی را با وزارت صنعت معدن و تجارت، وزارت نفت و اتاق بازرگانی، منعقد کرده‌ایم که دستاوردهای خوبی خواهد داشت. همچنین صندوق نیکوکاری هنر را راه‌اندازی کردیم و به دنبال بیمه محصولات هنری هستیم.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون هنر کارت و کارتی که توسط موسسه اعتباری تعاونی هنرمندان رونمایی شده؛ گفت: کارتی که توسط موسسه تعاونی اعتباری هنرمندان پارس رونمایی شده هیچ ارتباطی به ما ندارد و آنها غیرقانونی و به دروغ از عنوان معاونت هنری استفاده کردند. کار آنها ربطی به ارشاد ندارد و حتی یکی از مسئولان ارشاد نیز در جلسه رونمایی شرکت نکرد.

وی افزود: ما شکایت خود را از آنها انجام داده‌ایم و گفته‌ایم اگر می‌خواهند خدماتی ارائه کنند می‌توانند خدمات را ارائه کنند اما نباید بگویند از ارشاد مجوز دارند.

خلیل ارجمندی با اشاره به حذف ودیعه مسکن در این صندوق گفت: دادن ودیعه مسکن در گذشته اشتباه بوده است و دیگر بحثودیعه مسکن مطرح نیست. همچنین ما قصد داریم که وام‌های جداگانه‌ای را بدهیم.

خلیل ارجمدی با اشاره به اینکه مذاکراتی با خانه سینما خانه تئاتر و خانه موسیقی داشته است؛ گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که پول دادن به هنرمندن و کمک به آنها باعثآبرو رفتن آنها نشود و اینکه اگر کسی اطلاعیه‌ای بدهد و برای هنرمندی پول جمع کند درست نیست. اگر من مدیر بروم کنار هنرمندی بایستم و هنگام بیماری با او عکس بگیریم کمک به هنرمند نیست بلکه کمک به خود مدیر است. کار تبلیغاتی باید برای کمک به هنرمندان یک مسیر مشخص با حفظ احترام و آبروی آنها تعیین شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز