خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد در مراسم اختتامیه جشنواره مطبوعات:

آیین‌نامه قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در هیات دولت مطرح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۷۶۱

تلاش داریم در چهارچوب قانون و بدون رویکرد سلیقه‌ای با مطبوعات رفتار شود؛ هر چند در هیات نظارت در مطبوعات فقط دو عضو از هیات دولت وجود دارد و تصمیمات این هیات نیز براساس رای اکثریت است.

ایلنا: وزیر فرهنک و ارشاد اسلامی صبح امروز(۱۷ اسفند) در مراسم اختتامیه بیستمین دوره جشنواره مطبوعات و رسانه‌ها سخنرانی کرد و از طرح قانون دسترسی آزاد به اطلاعات در هیات دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ وی با اشاره به نقش مطبوعات درجامعه امروز گفت: امروز نقش مطبوعات در مقابله با فساد و تامین عدالت بر هیچ فردی پوشیده نیست و مطبوعات ما تلاش می‌کنند این نفش را به خوبی ایفا کنند.

وی با اشاره به تدابیر رئیس جمهور و دولت جدید در توسعه مطبوعات گفت: بحثپاسداری آزادی مطبوعات براساس قانون مطبوعات و قانون اساسی به گونه‌ای است که اهالی قلم بتوانند دیدگاه‌های خود را بیان کنند؛ مگر در مواری که قانون منع کرده است.

وی ادامه داد: تلاش داریم در چهارچوب قانون و بدون رویکرد سلیقه‌ای با مطبوعات رفتار شود؛ هرچند در هیات نظارت در مطبوعات فقط دو عضو از هیات دولت وجود دارد و تصمیمات این هیات نیز براساس رای اکثریت است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با مدیران مطبوعات گفت: از رسانه‌ها دعوت کردیم تا با رعایت قانون‌گرایی به اصلاح فرهنگ عمومی توجه کنند و ما نیز تلاش کردیم از برخوردهای جناحی جلوگیری کنیم.

وزیر ارشاد از آماده شدن قانون دسترسی و انتشار آزاد به اطلاعات خبرداد و اظهار داشت: این قانون در سال ۸۸ تصویب شده و آیین نامه آن را امسال به هیات دولت تقدیم کردیم و به دنبال اجرای آن هستیم؛ زیرا این قانون می‌تواند در حفظ و احیای حقوق شهروندی و پاسداشت نقش رسانه‌ها نقش مهمی داشته باشد.

وی ادامه داد: احترام به حقوق شهروندی و پاسداشت رسانه‌ها به معنی اباهه‌گری نیست؛ بلکه توجه دادن به حقوقی است که در قانون اساسی به آن اشاره شده.

جنتی افزود: اخلاقیات جز اصولی است که همه اصحاب رسانه باید به آن توجه کنند.

وزیر ارشاد ادامه داد: کاهش تصدی‌گری دولت و به روز کردن قوانین بسیار مهم است. همچنین ما قصد داریم از تشکل‌های صنفی حمایت کرده و کارهای دولت را به آن‌ها واگذار کنیم؛ زیرا دولت به دنبا ل این است که حقوق رسانه‌ها و روزنامه نگاران به رسمیت شناخته شود.

جنتی اظهار داشت: ما لایحه نظام صنفی رسانه‌ای را تا مرحله تصویب دنبال می‌کنیم و قصد داریم آن‌ را به دولت و مجلس ارائه دهیم؛ زیرا این لایحه، لاحیه راه‌گشایی است.

وزیر ارشاد با اشاره به تعداد کل نشریات و پایگاه‌های اطلاع رسانی و خبرگزاری‌ها، گفت: ۶هزتار و ۱۰۶ نشریه و ۳۹ خبرگرازی و ۱۳۹ پایگاه اطلاع رسانی در حال فعالیت هستند و در دولت یازدهم نیز تا امروز ۴۷۲ مجوز صادر شده. ما البته به تمام پایگاه‌های اطلاع رسانی که تاکنون مجوز نگرفته‌اند و لی فعالیت می‌کنند، اعلام کردیم باید مجوز لازم را بگیرند.

جنتی با اشاره به توقعات اهالی مطبوعات خطاب به روحانی گفت: اهالی رسانه و مطبوعات انتظار دارند که دولت رقیب بخش خصوصی نباشد و رقابت عادلانه باشد و به گونه‌ای نباشد که مطبوعات دولتی و عمومی از همه امکانات برخوردار باشند.

وی ادامه داد: توسعه زیرساخت رسانه‌ای توجه به صنعت چاپ کاغذ معافیتهای مالیاتی و حمایت از توسعه فضای مجازی از جمله تقاضاهای اهالی مطبوعات و رسانه از دولت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز