خبرگزاری کار ایران

در مراسم تشییع پیکرمعتمدنژاد مطرح شد:

استادی، بازنشستگی‌بردار نیست!

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۳۳

پیام تسلیت رییس جمهور: خدمات مرحوم معتمدنژاد در حوزه توسعه‌ی علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری ماندگار و درخور تقدیر است و شایسته‌ است دستگاه‌های علمی و فرهنگی به نحو احسن دانش و منش این استاد را پاس دارند.

ایلنا: مدرسان و اساتید دانشکده علوم ارتباطات علامه طباطبایی در مراسم تشییع بنیانگذار علم ارتباطات و روزنامه نگاری در ایران، نسبت به جفاهایی که طی ۸ ساله اخیر به مرحوم معتمدنژاد شده و بازنشستگی اجباری او؛ اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیکر زنده‌یاد کاظم معتمدنژاد صبح امروز(شنبه ۱۶ آذرماه) در دانشکده علوم ارتباطات علامه طباطبایی در میان جمع کثیری از دانشجویان و اساتید این رشته تشییع و بر پیکرش نماز خوانده شد.

حسین سلیمی(رییس دانشکده ارتباطات) در تشریح جایگاه و شخصیت معتمدنژاد به سه نکته اشاره کرد و گفت: اولین نکته این است که ایشان نماد استادان صبور در ایران بودند زیرا با ایستادگی و صبر در بدترین شرایط که دانش او را به عنوان دانشی نجات بخش انکار می‌کردند، شاگردان برجسته‌ای را تربیت کرد که اکنون از ارکان علمی کشور هستند.

وی ادامه داد: مساله‌ی دوم رابطه‌ی متقابل او با شاگردانش بود و نکته‌ی سوم تاثیر انکارنشدنی مستمر ایشان چه در دانشگاه، چه در دوره‌ی بیماری و چه در دورانی که او و برخی از اساتید را به اجبار بازنشسته کردند؛ است.

سلیمی با انتقاد از جفایی که در حق معتمدنژاد شد، اظهار داشت: آن‌هایی که سعی کردند با بازنشسته کردن، ایشان را از جامعه و نهادهای علمی دور کنند، امروز می‌توانند جایگاه و تاثیرگذاری ایشان در جامعه و در میان دانشمندان ببینند.

در ادامه‌ی این مراسم، محمدرضا صادق(مشاور رسانه‌ای رییس جمهور) پیام تسلیت حسن روحانی را قرائت کرد. در این پیام آمده است: خدمات مرحوم معتمدنژاد در حوزه توسعه‌ی علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری ماندگار و درخور تقدیر است و شایسته‌ است دستگاه‌های علمی و فرهنگی به نحو احسن دانش و منش این استاد را پاس دارند.

سپس هادی خانیکی(از اساتید ارتباطات و روزنامه‌نگاری) در جایگاه حاضر شد و گفت: در مراسم وداع، چندان مجال سخن فراوان نیست اما پیام‌های دوستان و آشنایان از سراسر دنیا، ازجمله پیام سیدمحمد خاتمی بعد از مراسم منتشر خواهد شد. همچنین پیام مانوئل کستل از اسپانیا‍.

وی ادامه داد: اگر معتمدنژاد عنوان پدر را بر خود گرفته، این عنوان از میان هیاهو و تبلیغات بوجود نیامده بلکه او به واقع در حق اهالی علم ارتباطات پدری کرد تا پدر شد؛ بزرگی کرد تا بزرگ شد.

وی افزود: او ابتدا با شاگردپروری به جامعه راه باز کرد و در میان اهالی علم طوری زندگی کرد که همه او را پدر خواندند. ۹ سال پیش در همین سالن بزرگداشتی برای ایشان برپا شد اما بی‌وفایی‌های بسیاری دید ازجمله بازنشستگی. اما به قول خودش که می‌گفت؛ من معلمم و معلم، بازنشسته نمی‌شود!

خانیکی گفت: امیدواریم بتوانیم در ادامه راه ایشان را ادامه دهیم و در این مسیر تاسیس جایزه‌ی ملی معتمدنژاد از اهداف ماست تا مقالات، پژوهش‌ها و تالیفات برتر حمایت شود. او اگرچه از دیده‌ی ما رفته اما همواره در دل ما زنده است.

سپس یوسف اباذری(از شاگردان معتمدنژاد) آخرین سخنران این مراسم بود. وی درمورد معتمدنژاد اظهار داشت: ایشان بنیان‌گذار علم ارتباطات در کشور ما بودند؛ علمی که بخش از آن هنر است و بخشی دیگر ماجراجویی.

وی افزود: ایشان همیشه نگران روزنامه‌نگاری در کشور بودند. بنابراین امیدوارم روزنامه‌نگاران همواره راه ایشان را ادامه دهند. ما در این مراسم از ایشان اجازه می‌گیرم تا با توان بیشتری مسیری را که ایشان پیش روی ما قرار داد، ادامه دهیم و شاهد بالندگی رشته‌ای باشیم که معتمدنژاد آن را بنیان نهاد.

در پایان این مراسم، محمود دعایی بخش‌هایی از پیام سیدمحمد خاتمی را قرائت کرد. در این متن آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

استاد فرزانه و دانشمند جناب آقای دکتر کاظم معتمدنژاد که دانش و اخلاق و ادب را توأمان در خدمت تربیت نسلی نو آور و نواندیش و توانمند گرفته بود و پیشرفت و توسعه همه‌جانبه کشور بخصوص در عرصه ارتباطات را وجهه همت والای خود قرار داده بود پس از عمری تعلیم و تحقیق و تلاش ارجمند دیده از جهان فرو بست و دوستداران علم و فضیلت و خواستاران سربلندی ایران عزیز را سوگوار کرد.

من مصیبت فقدان این استاد گرانقدر را به همه اصحاب دانش و فضل هنر و همه ارادتمندان و شاگردان آن عزیز و بخصوص به خانواده معزز و بزرگوارش تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند منان برای آن فقید سعید آمرزش و رحمت و برای بازماندگان محترم ایشان شکیبائی و تندرستی و پاداش نیکو مسألت می‌کنم.»

سپس در حیاط دانشکده بر پیکر کاظم معتمدنژاد نماز گزارده شد و کاروان عزاداران برای مراسم تدفین در قطعه‌ی نام‌آوران حرکت کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز