خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام کرد:

حمایت‌های قانونی از خبرنگاران افزایش پیدا می کند

کد خبر : ۱۲۴۸۹۹

با تصویب طرح نظام جامع رسانه‌های همگانی حمایت‌های قانونی از خبرنگاران و کسانی که در فضای رسانه مشغول به کار هستند، افزایش پیدا می‌کند.

ایلنا: سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس٬ از بررسی طرح نظام جامع رسانه‌های همگانی در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: با توجه به گستردگی بحثرسانه به ویژه در فضای مجازی که متولی و قانون مشخصی ندارد و برای جلوگیری از ضایع نشدن حق اصحاب رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس بررسی طرح مذکور را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت، سیدعلی طاهری با یادآوری بررسی طرح نظام جامع رسانه‌های همگانی در کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: قانون فعلی نظام رسانه قانونی است که قبل از انقلاب نوشته شده و پس از انقلاب به مناسبت‌هایی تبصره‌های مختلفی به آن اضافه شده است.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه امروز فضای مجازی در بخش رسانه متولی و قانون مشخصی ندارد‌٬ افزود: قبل از انقلاب که قانون کلی رسانه به تصویب رسید بحثفضای مجازی مطرح نبود از این رو کمیسیون فرهنگی مجلس برای رفع خلاء قانونی در این زمینه درصدد بررسی طرح نظام جامع رسانه‌های همگانی برآمده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با تاکید بر اینکه قانون موجود درباره فضای رسانه پاسخگوی نیاز امروز جامعه با توجه به گستردگی بحثرسانه به ویژه در فضای مجازی نیست٬ تصریح کرد: در حال حاضر فضای رسانه‌ مجازی در کشور کمتر از رسانه‌های مکتوب نیست و نبود قانون در این حوزه اشکالاتی رسانه‌ای به ویژه در فضای مجازی ایجاد کرده است که نیاز به قانون دارد.

وی ادامه داد: طرح نظام جامع رسانه‌های همگانی که در کمیسیون فرهنگی مجلس در دست بررسی است با هدف رفع خلاءهای قانونی در بحثرسانه به ویژه فضای مجازی بررسی می‌شود.

طاهری افزود: کمیسیون فرهنگی مجلس به عنوان کمیسیون اصلی نظام جامع رسانه‌های همگانی را بررسی می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با بیان اینکه به دلیل ضعف قانون فعلی رسانه در کشور به ویژه در بخش فضای مجازی، بسیاری از مشکلات به وجود آمده بدون رسیدن به نتیجه مشخص‌‌ رها می‌شود، تاکید کرد: بررسی نظام جامع رسانه‌های همگانی در کمیسیون فرهنگی مجلس به قانون‌مدار شدن بحثرسانه به ویژه در فضای مجازی منجر می‌شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی٬ در تشریح اهداف بررسی طرح نظام جامع رسانه‌های همگانی، یادآور شد: کسانی که در فضای رسانه مشغول به کار هستند اعم از خبرنگاران و سایر کارکنان این بخش، گاهی اوقات در معرض آسیب‌هایی قرار می‌گیرند که حمایت‌های لازم از آن‌ها صورت نمی‌گیرد این طرح در پی آن است که از اصحاب رسانه به نحو مطلوب در جاهایی که حق آن‌ها ضایع می‌شود دفاع کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز