خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خواستار شد:

همکاری و همدلی تمام ارگان های ذیربط در برگزاری عملیات حج تمتع امسال

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۴۸۷

طی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سال ۱۳۹۲ بهترین سال در خصوص برنامه ریزی و برگزاری پروازهای حج تمتع بود که در سال جاری نسبت به سال گذشته چهار ماه زودتر در خصوص ثبت و بسته شدن کاروان ها اقدامات لازم به عمل آمد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، همکاری و همدلی تمام ارگان ها و بخشهای ذیربط در برگزاری هرچه باشکوهتر عملیات پروازی حج تمتع ۱۳۹۳ را خواستار شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان یادشده، علیرضا جهانگیریان در جلسه هماهنگی های پروازهای حج تمتع امسال که در محل سازمان نامبرده با حضور رئیس سازمان حج و زیارت، نمایندگان سازمانها، ارگانها و بخشهای ذیربط تشکیل شد، تقارن پروازهای حج تمتع با پروازهای تابستانی و همچنین محدودیت های موجود در فرودگاههای مدینه و جده را یادآور شد.

وی، خواستار برنامه ریزی دقیق جهت جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در عملیات انتقال و جابجایی زائران حج درسال جاری شد.

جهانگیریان در خصوص ارسال بار زائران حج توسط اداره پست، ابراز امیدواری کرد با همکاری سایر ارگانها این امر به نحوی شایسته انجام پذیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی لزوم اطلاع رسانی دقیق توسط شرکتهای هواپیمایی در صورت بروز تاخیرها را مورد تاکید کرد و در نظر گرفتن هواپیمای پشتیبان توسط شرکتهای هواپیمایی را الزامی دانست.

برپایه این گزارش، اوحدی معاون رئیس سازمان حج و زیارت نیز اظهار داشت: طی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سال ۱۳۹۲ بهترین سال در خصوص برنامه ریزی و برگزاری پروازهای حج تمتع بود که در سال جاری نسبت به سال گذشته چهار ماه زودتر در خصوص ثبت و بسته شدن کاروان ها اقدامات لازم به عمل آمد.

وی خواستار تدابیر لازم مبنی بر کاهش ایستایی زائران حج در فرودگاه امام(ره) شد و ضمن استقبال از ارسال بار زائران توسط اداره پست ابراز امیدواری کرد با توجه به توانمندیهای اداره پست این امر طبق برنامه محقق شود.

این مقام مسئول، خواستار اختصاص شماره صندلی در پروازهای برگشت توسط شرکت هواپیمایی سعودی به زائران شد و بر اتخاذ تمهیدات لازم در خصوص بارهای همراه گروه های پزشکی کاروانها، خدمه و عوامل مربوطه تاکید کرد.

محمدعلی ایلخانی مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور نیز از اعلام آمادگی این شرکت و تمام عوامل نظامی و انتظامی و غیره به منظور برقراری پروازها از فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: پل ارتباطی پایانه با پارکینگ فرودگاه امام(ره) برای پروازهای حج که به گیت گذرنامه و سپاه و دیگر امکانات تجهیز خواهد شد، اختصاص می یابد.

وی افزود: به منظور جلوگیری از ایستایی زائران با هماهنگی های به عمل آمده با پلیس امنیت چک گذرنامه به شکل گروهی انجام می شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور افزود: بار زائرین ۴۸ ساعت قبل از پرواز به پایانه هوشمند بار فرودگاه انتقال می یابد و با اداره پست جهت انتقال بار زائرین در هنگام بازگشت هماهنگی لازم به عمل آمده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز