خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بررسیهای فنی رگولاتوری:

خصوصی‌سازی در حوزه ارتباطات کشور مطابق استانداردها نبوده است

کد خبر : ۱۸۸۴۳۸

متاسفانه خصوصی‌سازی در حوزه ارتباطات کشور مطابق با استانداردها و با در نظر گرفتن همه جوانب انجام نشده و به همین دلیل بدنه این بخش همچنان ساختاری ضعیف دارد که نمی‌تواند از نظر فنی با تغییرات تکنولوژی همگام شده و نسبت به ارائه نسل‌های جدید اقدام کند.

مدیر کل بررسیهای فنی رگولاتوری گفت: اصلاح و تجدید ساختار ارتباطی کشور از وظایف ذاتی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است و شرایط ارتقای پروانه فعالیت اپراتورهای تلفن همراه در این کمیسیون بر همین اساس تدوین و تصویب شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حسین فلاح جوشقانی مدیرکل بررسیهای فنی و اقتصادی رگولاتوری گفت: متاسفانه خصوصی‌سازی در حوزه ارتباطات کشور مطابق با استانداردها و با در نظر گرفتن همه جوانب انجام نشده و به همین دلیل بدنه این بخش همچنان ساختاری ضعیف دارد که نمی‌تواند از نظر فنی با تغییرات تکنولوژی همگام شده و نسبت به ارائه نسل‌های جدید اقدام کند.

وی با اشاره به تعبیر گروکشی از مجوز نسل سوم تلفن همراه از سوی یکی از اپراتورهای ارتباطی افزود: اجرای رومینگ ملی، طرح ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه، یکنواخت شدن شماره‌گذاری و تعرفه‌ها و موضوعات دیگر به عنوان پیش‌شرط‌های ارتقای پروانه فعالیت اپراتورهای تلفن همراه در نظر گرفته شده است تا زمینه تسریع و تسهیل در تقویت ساختارها فراهم و در یک فضای رقابتی سالم و شفاف بین اپراتورها، امکان ارائه خدمات متنوع با کیفیت بالا و تعرفه پائین محقق شود.

فلاح با اشاره به اینکه تمامی این پیش‌شرط‌ها پشتوانه تجربه جهانی و مطالعات کارشناسی دارد اظهار کرد: مقاومت در برابر تغییر، مانع از اعمال وظایف نهادهای حاکمیتی نخواهد بود و صرفاً فرایند رشد و حضور قوی در بازار کسب و کار، اپراتورها را با مشکل مواجه می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز