خبرگزاری کار ایران

وزارت شهرسازی اراضی خود را بفروشد؛

نیاز ۵ هزار و ۶۰۰ میلیاردی وزارت نیرو جهت تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۷۷۱

بر اساس بند ۴ مصوبه هیت دولت وزارت راه و شهرسازی موظف است در سایت‌های مسکن مهر نسبت به ارائه خدمات روبنایی، محوطه‌سازی و زیرساخت‌های مورد نیاز از محل واگذاری اراضی و املاک خود همچنین آورده متقاضیان اقدام کند.

نماینده وزیر نیرو در امور مسکن مهر با اشاره به نیاز ۵ هزار و ۶۰۰ میلیاردی جهت تکمیل واحدهای مسکن مهر سراسر کشور افزود: بر اساس مصوبه قانون وزارت راه و شهرسازی از طریق فروش اراضی و املاک خود یا آورده مردم موظف به پرداخت هزینه زیرساخت واحدهای مسکن مهر به وزارت نیرو است.

محمدرضا امیرکمالی نماینده وزیر نیرو در امور مسکن مهر با اشاره به اینکه در سال ۹۲ جهت تکمیل احداثزیرساخت‌های مسکن مهر در کل کشور ۴۵ میلیارد تومان به وزارت نیرو پرداخت شده است گفت: این در حالی است که برای تکمیل یک میلیون و ۱۳۷ هزارواحد مسکن مهر در کل کشور، وزارت نیرو به ۵ هزارو ۶۰۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد.

وی افزود: برآورد می‌شود که تا کنون بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان از طریق تسهیلات بانکی و آورده مردم برای احداثمسکن مهر هزینه شده است که بر اساس مطالعات کارشناسی نیاز وزارت نیرو برای ساخت زیرساخت‌ها کمتر از ۱۰ درصد کل این رقم می‌شود.
امیرکمالی با اشاره به اینکه وزارت راه‌وشهرسازی بر طبق قانون ملزم به پرداخت هزینه زیرساخت‌ واحدهای مسکن مهر به وزارت نیرو است تصریح کرد: بر اساس بند ۴ مصوبه هیت دولت وزارت راه و شهرسازی موظف است در سایت‌های مسکن مهر نسبت به ارائه خدمات روبنایی، محوطه‌سازی و زیرساخت‌های مورد نیاز از محل واگذاری اراضی و املاک خود همچنین آورده متقاضیان اقدام کند.
نماینده وزیر نیرو در امور مسکن مهر روش دیگر تامین هزینه زیرساخت‌ها را استفاده از مشارکت مردم به منظور تسریع در اجرای زیرساخت‌ها عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه متقاضیان مسکن مهر به طور متوسط در هر ماه بالغ بر ۵۰۰ هزار تومان اجاره بها پرداخت می‌کنند گفت: در صورتی‌که این متقاضیان اجاره ۶ ماه خود را که بالغ بر ۳ میلیون تومان خواهد بود را ظرف ۲۴ ماه و طی اقساط به دستگا‌ه‌های خدمات‌رسان وزارت نیرو پرداخت کنند می‌توانند سریعا طی سال جاری از خدمات آب‌، برق و فاضلاب بهره‌مند شوند و ۱۸ ماهی باقی مانده را در واحدهای مسکن مهر خود که زودتر تحویل خواهند گرفت ساکن شوند.

به گزارش ایلنا چندی پیش احمد اصغری مهرآبادی، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفته بود از دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی طرح مسکن مهر که قرارداد بسته شده است، حدود ۶۴۷ هزار واحد باقیمانده که در مراحل مختلف ساخت در حال اجراست و برای تکمیل این واحدها وزارت راه به حدود ۴هزار میلیارد تومان نیاز دارد چنانچه این مبلغ تامین شود پروژه‌های مسکن مهر سال آینده به اتمام می‌رسد حال این رقم به علاوه ۵ هزار و ۶۰۰ میلیاردی که وزارت نیرو جهت تکمیل زیرساخت‌ها نیاز دارد چیزی در حدود ۱۰ هزار میلیارد می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز