خبرگزاری کار ایران

نماینده وزیر نیرو در امور مسکن مهر خبر داد؛

نیاز ۵ هزار و ۶۰۰ میلیاردی مسکن مهر

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۱۹۴

کل بودجه‌ای که برای تکمیل مسکن مهر در کشور نیاز است ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که در بودجه امسال رقمی معادل ۲۰۰ میلیارد تومان مطرح شده است.

نماینده وزیر نیرو در امور مسکن مهر گفت: کل بودجه‌ای که برای تکمیل مسکن مهر در کشور نیاز است ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که در بودجه امسال رقمی معادل ۲۰۰ میلیارد تومان مطرح شده است.

به گزارش ایلنا، محمد رضا امیر کمالی شامگاه سه‌شنبه در هفتادمین جلسه شورای مسکن استان با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: کل بودجه‌ای که برای تکمیل مسکن مهر در کشور نیاز است ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که در بودجه امسال رقمی معادل با ۲۰۰ میلیارد تومان مطرح شده و در همین ارتباط محدودیت شدید منابع مالی داریم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هم با مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان موافقت نشده که اگر توافق صورت بگیرد بازهم فاصله زیاد با بودجه واقعی وجود دارد.

نماینده وزیر نیرو در امور مسکن مهر با بیان اینکه اصفهان در تکمیل، ساخت و بهره‌برداری پروژه مسکن مهر در کشور پیشگام است، افزود: نزدیک به ۵۶ درصد از کل حجم پروژه مسکن مهر کشور در اصفهان واقع شده است.

وی خطاب به استاندار اصفهان اظهار کرد: لازم است که تدابیر لازم برای تکمیل و بهره‌برداری مساکن مهر شهری و روستایی در سطح استان شود زیرا که با منابع شدید مالی مواجه هستیم.

امیر کمالی اظهار کرد: با توجه به شرایط سخت اصفهان و کمبود شدید آب و خشکسالی بهتر است راه‌های جدیدی برای تامین منابع مالی تکمیل مسکن مهراز سوی استاندار شود تا شرکت‌های آب و فاضلاب، برق و گاز برای ارائه خدمات به این منازل دچار دیون و قرض نشوند.

وی شرایط اصفهان را ویژه خواند و گفت: از کل بودجه تصویب شده برای تکمیل و آماده‌سازی مسکن مهر کشور، ۱۰ درصد از اعتبارات را به این استان اختصاص خواهیم داد.

نماینده وزیر نیرو در امور مسکن مهر گفت: یا به عبارتی ۱.۵ برابر اعتبارات اختصاص یافته به دیگر استان ها را به اصفهان برای آماده‌سازی مسکن مهر اختصاص می‌دهیم.

وی از تامین بخشی از هزینه‌ها را با اختصاص وام به سازندگان مسکن مهر داد و اظهار کرد: ۵۰ هزار میلیارد تومان به صورت وام تامین و ۲۰ هزار میلیارد تومان از منابع مردمی اگر تامین شود به نحوی مشکلات اعتباری برطرف می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز