خبرگزاری کار ایران

قائم‌مقام وزیر راه ‌‌و شهرسازی:

تصمیم‌گیری در عرصه فرودگاهی به بیرون از این صنعت رفته است

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۱۰۲

علی‌محمد نوریان گفت: باید مکانیزم‌های قانونی مربوط به این اختیار ایجاد شود که اگر فرودگاهی درآمدی کسب کرد اختیار خرج کردن آن را هم داشته باشد زیرا درآمد کسب شده حاصل تلاش تیم آن فرودگاه است.

قائم‌مقام وزیر راه ‌‌و شهرسازی بر تغییر دیدگاه و چابکی ساختارهای فرودگاه‌ها تاکید کرد و افزود: در حال حاضر ساختارهای ما چابکی لازم برای پاسخگویی به مسائل را ندارند ضمن اینکه مدیران باید دید خود را نسبت به مسائل تغییر و مردم را بیشتر در مرکز تصمیم‌گیری‌های خود ببینید.

به ‌گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور، علی‌محمد نوریان در همایش مدیران‌ کل ستادی و فرودگاهی کشور، موضوع تفویض اختیار به مدیران و بررسی آن در این همایش را انتخابی هوشمندانه توصیف کرد و خطاب به مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها خواستار قاطعیت بیشتر ‌در پیگیری این موضوع شد.

نوریان ادامه داد: قطعاً در مقابل اختیارات تفویض شده به مدیران، آنها باید مسئولیت‌های خود را به نحو مطلوبی انجام دهند.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی گفت: باید مکانیزم‌های قانونی مربوط به این اختیار ایجاد شود که اگر فرودگاهی درآمدی کسب کرد اختیار خرج کردن آن را هم داشته باشد زیرا درآمد کسب شده حاصل تلاش تیم آن فرودگاه است.

وی بر تغییر دیدگاه و چابکی ساختارهای فرودگاه‌ها تاکید کرد و افزود: در حال حاضر ساختارهای ما چابکی لازم برای پاسخگویی به مسائل را ندارند ضمن اینکه مدیران باید دید خود را نسبت به مسائل تغییر و مردم را بیشتر در مرکز تصمیم‌گیری‌های خود ببینید.

قائم‌مقام وزیر راه‌و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی با اشاره به اینکه شرکت فرودگاه‌ها براساس مدیریت وظیفه‌‌ای اداره می‌شود؛ اظهار داشت: این وظیفه با یک نامه از گردن آدمی ساقط می‌شود‌ بنابراین اگر فرآیند گرا عمل شود نوع برخورد و نگاه ما نیز به انجام آن فعالیت تغییر خواهد کرد.

نوریان با بیان اینکه بهره‌مندی از آگاهی کافی نیست و باید عمل مخلصانه داشت، گفت: دانسته‌های مدیران باید از موضع محافظه‌کاری خارج و به منصه ظهور برسد و اگر قرار است پایدار باشد و با مانع روبرو نشود باید با اخلاص همراه شود.

وی با بیان اینکه مدیران باید محافظه‌کاری را کنار بگذارند، گفت: امروز تصمیم‌گیری در عرصه فرودگاهی به بیرون از این صنعت رفته است و نهادهای دیگر نیز در این زمینه دخیل هستند و این یکی از مشکلات این صنعت است.

نوریان اضافه کرد: تغییر و تحولات در عرصه مدیریتی نیز باید به گونه‌‌ای باشد که مدیران علاقمند و با انگیزه و بهره‌مند از روحیه جوانی به ایفای نقش بپردازند.

وی بر تغییر مستمر فرودگاه در جهت بهبود آن تاکید کرد و گفت: تا پایان سال باید شاهد تغییرات در اداره فرودگاه‌ها باشیم.

نوریان اقدامات انجام شده در نوروز در جهت سرویس‌دهی به مسافران در فرودگاه‌ها را مناسب توصیف کرد و با این حال گفت: این اقدامات از پشتوانه‌های اجرایی، تکنیکی و مقرراتی برخوردار نبود و به‌همین دلیل در همان مدت محدود اجرایی شد.

قائم‌‌مقام‌ وزیر در امور هوانوردی و هواشناسی با اشاره به حضور اعضای جدید در هیات مدیر شرکت فرودگاه‌ها اظهار امیدواری کرد: تغییر اعضا موجب ایجاد دیدگاهی نو و رشد خلاقیت و ابتکار مدیران فرودگاه را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه هیات مدیره جدید وارد فاز اجرا نخواهد شد و در تدوین استراتژی‌ها و سیاست‌‌گذاری‌ها و ابلاغ آن ایفای نقش می‌کند، گفت: سعی بر این است هرکدام از اعضاء بنا به تخصصی که دارند کارگروه‌هایی را تشکیل و سیاست‌ها را پیاده‌سازی و برای اجرا به دست مجریان شرکت بسپارند.

به‌گفته نوریان، تفکر، برنامه‌ریزی، اجرا، نظارت فرآیندی است که نمی‌توان از یک حوزه انتظار داشت زیرا در غیر این صورت بخشی از کار مورد غفلت واقع خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز