خبرگزاری کار ایران

عضو هیات ۳ نفره طرح توسعه شهر فرودگاهی امام‌خمینی خبر داد:

اعلام آمادگی چین، مالزی و کره جنوبی برای ساخت ترمینال شماره دو

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۴۱۵

عضو هیات ۳ نفره طرح توسعه شهر فرودگاهی امام‌خمینی گفت: در حال حاضر یک شرکت مالزیایی _ چینی، کره جنوبی و یک کنسرسیوم داخلی برای ساخت ترمینال شماره دو اعلام آمادگی کرده‌اند و بسیار جدی پیگیر موضوع هستند.

داوود میرخانی، عضو هیات ۳ نفره طرح توسعه شهر فرودگاهی امام‌خمینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت سرمایه‌گذاری در شهر فرودگاهی امام‌خمینی اظهار داشت: مذاکرات انجام شده نشان از تقضاهای زیاد برای سرمایه‌ ‌گذاری است که با حل مشکلات بین‌الملل موج شدیدی از سرمایه‌گذاری‌های خارجی به کشور خواهیم داشت، همچنین تقاضاهای داخلی زیادی برای سرمایه گذاری در شهر فرودگاهی وجود دارد.

وی با بیان این مطلب که بیشترین پیشنهاد با میزان ۵۰۰ میلیارد تومان مطرح شده است افزود: این سرمایه‌گذار داخلی که دارای شرکای خارجی نیز است برای سرمایه‌گذاری در ترمینال مسافری جدید فرودگاه و شبکه زیربنایی پیشنهاد خود را ارائه داده است که ما آن را با وزارت راه وشهرسازی مطرح کرده‌ایم.

میرخانی با اشاره به اینکه نتیجه دادن مذاکرات نیاز به زمان دارد ادامه داد: هم اکنون در حال بررسی قضایا برای مشخص کردن نوع مشارکت به صورت فاینانس و یا BOT هستیم.

وی افزود: تا دو ماه آینده تکلیف این سرمایه گذاری که آیا انجام خواهد شد و یا خیر مشخص خواهد شد.

در خصوص اینکه چه زمان ترمینال شماره ۲ تکمیل خواهد شد گفت: زمان آن بستگی به عوامل مختلفی دارد و نمی‌توان زمانی را اعلام کرد لذا سه سال پس از اینکه قرار داد امضا شد ترمسنال شماره دو تکمیل خواهد شد.

وی با تایید این مطلب که تمام طرح‌ها به دلیل عدم برآورد هزینه و مشخص کردن منابع تامین سرمایه تکمیل نمی شوند افزود: به همین دلیل برای تامین منابع مطمئن روی بحثسرمایه‌گذاری جلو می‌رویم که دولتی نباشد.

میرخانی ادامه داد: در حال حاضر یک شرکت مالزیایی _ چینی، کره جنوبی و یک کنسرسیوم داخلی برای ساخت ترمینال شماره دو اعلام آمادگی کرده‌اند و بسیار جدی پیگیر موضوع هستند.

وی افزود: سه سال پس ازامضای قرارداد ترمینال شماره ۲ آماده خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز