خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه املاک تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

افزایش اجاره، پایین‌تر از نرخ تورم خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۲۱۹

میزان حجم معاملات اجاره در فروردین ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است.

رییس اتحادیه املاک تهران افزایش اجاره بها را در فصل نقل‌وانتقالات غیر قابل انکار دانست و افزود: میزان این افزایش پایین‌تر از نرخ تورم خواهد بود.

حسام عقبایی رییس اتحادیه املاک تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص میزان حجم معاملات اظهار داشت: میزان حجم معاملات اجاره در فروردین ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: با توجه به اینکه پروسه خرید مسکن یک تا سه ماه طول می کشد از اردیبهشت ماه میزان آن مشخص می‌شود.

عقبایی با اشاره به بی‌‌تاثیری فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در افزایش قیمت مسکن گفت: به دو دلیل افزایش قیمت حامل‌های انرژی نمی‌تواند تاثیری بر بالارفتن بهای مسکن داشته باشد اول اینکه قیمت مسکن در سال ۹۱ به اندازه کافی و به شکل نامتعارفی افزایش داشته است و جایی برای افزایش بیشتر ندارد، ثانیا مسکن در کشور ما یک کالای سرمایه‌ای به شمار می‌رود و باید آن را از مابقی کالاها جدا دانست.

رییس اتحادیه املاک تهران افزود: نباید تاثیری که اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها بر دیگر کالا دارد برای خرید مسکن هم وجود داشته باشد.

وی این تاثیر را بر روی اجاره پایین‌تر نرخ تورم دانست و افزود: در این خصوص یک تورم عمومی وجود دارد که ناگریز است و شامل همه کالاها می‌شود، اجاره نیز متمایز نیست با توجه به نزدیک شدن فصل نقل و انتقالات این افزایش غیرقابل انکار خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز