خبرگزاری کار ایران

آخوندی در بازدید از ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر:

افزایش حمل و نقل عمومی یکی از برنامه اصلی امسال وزارت راه و شهرسازی است

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۵۷۵

بخش حمل و نقل همواره یکی از بخش های خدوم به گردشگران بوده است بنابراین صرف نظر از مزایای اقتصادی سفر، گردشگری در ایران موجب همبستگی ملی می شود.

وزیر راه و شهرسازی توجه ویژه به آسایش مسافر و افزایش سهم حمل و نقل عمومی و ایمن را یکی از اصلی ترین برنامه های این وزارتخانه در سال جاری اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، عباس آخوندی در بازدید از ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با تاکید بر ارزش اقتصادی توسعه گردشگری، گفت: سفر می تواند زمینه باز توزیع ثروت را در کشور فراهم کند لذا باید مسئله گردشگری در تمام سال و نه فقط در ایام نوروز یا تابستان، مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: باید گروه های مختلف گردشگر شناسایی و امکانات مناسب برای آنها تدارک دیده شود و مسافرتی که منجر به استفاده از وسیله نقلیه و جایگاه های عمومی شود، در باز توزیع ثروت موثرتر است.

وزیر راه و شهرسازی حمل و نقل ایمن، آسان و با کیفیت را در توسعه گردشگری موثر دانست و افزود: بخش حمل و نقل همواره یکی از بخش های خدوم به گردشگران بوده است بنابراین صرف نظر از مزایای اقتصادی سفر، گردشگری در ایران موجب همبستگی ملی می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به تنوع فرهنگی و قومیتی در ایران و نامگذاری امسال به نام اقتصاد و فرهنگ، شایسته است به جنبه همبستگی ملی سفر نیز بیش از گذشته اهمیت داده شود.

آخوندی، توسعه و افزایش سهم حمل و نقل ریلی را یکی از برنامه های اصلی وزارت راه دانست و تاکید کرد: البته اجرای این برنامه زمان بر خواهد بود.

وی در خصوص حمل و نقل دریایی نیز گفت: حمل و نقل دریایی در ایران منحصر به انتقال مسافر به دو جزیره قشم و کیش و سفرهای تفریحی می شود در حالیکه ظرفیت های قابل توجهی در خلیج فارس، دریای عمان و خزر برای توسعه سفرهای دریایی وجود دارد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: باید به افزایش سهم سفرهای دریایی در آینده بیشتر توجه کنیم و این دسته از سفرها را به بخشی از الگوهای مسافرتی کشور تبدیل کنیم.

آخوندی در این بازدید، در جریان اقدامات و فعالیت های ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در تعطیلات نوروز امسال قرار گرفت.

بر اساس این گزارش؛ رحمانی موحد معاون گردشگری کشور نیز در جریان این بازدید، با اشاره به ظرفیت های گردشگری دریایی در کشور گفت: ایران در شمال و جنوب کشور ظرفیت های مناسبی برای توسعه گردشگری دریایی است از اینرو می توان در آب های جنوبی ایران، بسته های ویژه برای این شکل از گردشگری را طراحی کرد و مقدمات این کار فراهم شده است.

وی در ادامه، گزارشی از نحوه شکل گیری ستاد، ساختار حقوقی آن و نحوه ی ارائه ی آمار و میزان مسافرت ها ارائه کرد.

معاون گردشگری کشور، معرفی مقاصد جدید سفر به گردشگران را جهت جلوگیری از ازدحام و تردد بیش از حد در یک منطقه را یکی از برنامه های اصلی سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز