خبرگزاری کار ایران

کاهش دما در شمال شرق و بارش برف در جاده های کوهستانی

کد خبر : ۱۵۵۰۸۰

از امروز(شنبه) بارش باران در سواحل دریای خزر و بارش برف و باران و کاهش دما در شمال شرق و بارش برف به همراه وزش باد و کولاک در جاده های ارتباطی و کوهستانی منطقه پیش بینی می شود.

تهران - ایرنا - سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: از امروز(شنبه) بارش باران در سواحل دریای خزر و بارش برف و باران و کاهش دما در شمال شرق و بارش برف به همراه وزش باد و کولاک در جاده های ارتباطی و کوهستانی منطقه پیش بینی می شود.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد که از روز شنبه دوم فروردین ماه، سرمای شدیدی به مناطق شمالی کشور نفوذ کرده و اولین روزهای بهار ۹۳، رنگ زمستانی و برفی خواهد گرفت.

طبق اعلام سازمان هواشناسی کشور در دو روز نخست سال جدید بارش باران و برف به ترتیب در ارتفاعات شمال و شمال شرق کشور پیش بینی شده و از این رو با اعلام هشدار زود هنگام هوای سرد از مسافران نوروزی درخواست شده تا در سفرهای خود احتیاط بیشتری کنند.

نقشه های پیش یابی هواشناسی بیانگر نفوذ توده هوای سرد از روز گذشته(جمعه) به نوار شمالی است که انتظار می رود کاهش قابل توجه دما و بارش باران و برف به ترتیب در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور را در پی داشته باشد.

همچنین بنا بر اعلام سازمان هواشناسی کشور روز شنبه دوم فروردین ماه نیز بارش باران در سواحل دریای خزر و بارش برف و باران و کاهش دما(۷ تا ۱۵ درجه سلسیوس) در شمال شرق و بارش برف به همراه وزش باد و کولاک در جاده های ارتباطی و کوهستانی منطقه پیش بینی می شود.

از امروز شاهد بارش باران همراه با بارش برف در شمال شرق کشور خواهیم بود و هوای سرد در این مناطق تا یکشنبه ماندگار است و به تدریج تا پایان هفته آینده دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت.

همچنین برای روز شنبه دریای خزر مواج پیش بینی می شود، از این رو به تمامی رانندگان و خانواده هایی که قصد سفر به این مناطق را دارند توصیه می شود با امکانات و تجهیزات مناسب و رعایت احتیاط کامل سفر خود را آغاز کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز