خبرگزاری کار ایران

در دیدار وزیر ارتباطات با قائم مقام وزیر امور خارجه ترکیه مطرح شد؛

کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی ایران و ترکیه در تهران برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۹۸۳

دولت ترکیه مصمم است نسبت به توسعه همکاری و رایزنی با جمهوری اسلامی ایران در ارتقاء امنیت و ایجاد ثبات منطقه‌ای تلاش نماید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با قائم مقام وزیر امورخارجه ترکیه گفت: هدف گذاری دو کشور رسیدن به حجم ۳۰ میلیارد دلار روابط تجاری و بازرگانی تا سال ۲۰۱۵ می باشد و ما درصدد هستیم با برنامه ریزی و رفع موانع احتمالی به این سطح همکاری برسیم.

به گزارش ایلنا، محمود واعظی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور ترکیه در ملاقات با فریدون سینیرلی اغلو گفت: در ماه آینده کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در تهران برگزار می شود.

واعظی که ریاست ایرانی کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی را بعهده دارد ضمن تائید بر حفظ منافع دو طرف تاکید کرد و گفت: دولت روحانی مصمم است نسبت به ارتقاء همکاریهای اقتصادی، انرژی، فرهنگی، صنعت و توریسم و سایر موارد با همه کشورهای همسایه و بخصوص کشور ترکیه اقدام و سطح روابط را با توجه به ظرفیت های بالقوه دو کشور افزایش دهد.

وی ادامه داد: ما در منطقه ای حضور داریم که متاسفانه شاهد وقوع بحران و تحولات منطقه ای از جمله تحولات سوریه بوده ایم و ضرورتا با تعامل و از طریق گفتگو می توانیم نسبت به کاهش مناشقات و حل و فصل آن در منطقه تاثیر گذار باشیم.

در این نشست قائم مقام وزیر امورخارجه ترکیه گفت: ایران همسایه بزرگ قابل توجه ما است و در این ماههای اخیر روابط بین دو کشور به سرعت در حال گسترش می باشد.

وی ضمن اشاره به سفر بهمن ماه آقای اردوغان به تهران اظهار داشت: دولت ترکیه مصمم است نسبت به توسعه همکاری و رایزنی با جمهوری اسلامی ایران در ارتقاء امنیت و ایجاد ثبات منطقه ای تلاش نماید.

سینیرلی اغلو با تاکید بر افزایش نیاز کشورش به حامل های انرژی افزود: همکاریهای دو کشور در راستای حفظ منافع دو کشور بوده و به سرعت در حال پیش روی است و ایران با توجه به منافع عظیم نفت و گاز از جمله مهمترین کشورهای تامین کننده انرژی ترکیه در دهه آینده خواهد بود.

وی با تاکید مجدد بر دعوت آقای اردوغان از رئیس جمهور کشورمان برای سفر رسمی ایشان به ترکیه اظهار امیدواری نمود که انجام این سفر بتواند کمک قابل توجهی به اجراء توافقات قبلی و فراهم شدن فضای جدید را در همکاریهای دو کشور فراهم کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز