خبرگزاری کار ایران

وزیر راه‌آهن ترکمنستان خبر داد؛

اتمام خط آهن اترک - اینچه‌برون ظرف ۲ ماه آینده

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۴۲

مقرر شد با هدف گذاری مشخص برای ترانزیت در سال جاری میلادی، میزان حمل بار از سرخس از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن به ۵.۳ میلیون تن برسد.

وزیر راه‌آهن ترکمنستان گفت: اتمام خط آهن اترک - اینچه برون اولویت راه آهن ترکمنستان است تا ظرف دو ماه آینده این کار انجام شود.

به گزارش ایلنا، محسن پورسید آقایی، مدیرعامل راه آهن در دیدار با وزیر راه آهن ترکمنستان با بیان اینکه راه آهن ترکمنستان برای ایران مهم است، اظهار کرد: ساخت خط آهن بندرعباس به سرخس به امید ارتباط نزدیک با ترکمنستان و کشورهای cis بوده است. وی افزود: راه آهن جدید قزاقستان - ترکمنستان - ایران نیز مسیر جدیدی است که در حال راه اندازی است زیرا باری که از مسیر سرخس ترانزیت می‌شود بسیار کم است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان مشکلات موجود در ترانزیت بار در سرخس ادامه داد: باید ابتدا از ظرفیت سرخس به طور کامل استفاده کرد و از تجربه این محور برای اینچه برون استفاده کنیم.

به گفته مدیرعامل راه‌اهن بایستی برای هر نوع بار تمهیداتی اندیشیده شود تا ترانزیت بار از سرخس افزایش یابد که اعمال تخفیف پلکانی برای تشویق حمل بار از این مرز ریلی از این گونه اقدامات بوده است.

وی افزود: با کشور ازبکستان مذاکراتی درباره ترانزیت پنبه از مسیر سرخس داشته‌ایم تا با اعمال تخفیف و کاهش زمان سیر، محموله پنبه این کشور از مسیر سرخس انجام بگیرد.

به گفته وزیر راه‌آهن ترکمنستان اتمام خط آهن اترک - اینچه برون نیز اولویت راه آهن ترکمنستان است تا ظرف دو ماه آینده این کار انجام شود.

در ادامه این دیدار مقامات راه آهن دو کشور در خصوص اعمال سیاست یکسان تخفیف تعرفه حمل بار توسط دو کشور ترکمنستان و ایران، برگزاری اجلاس سه جانبه بین کشورهای ازبکستان - ترکمنستان و ایران برای امضا تفاهم نامه در مورد تعرفه و میزان حمل بار، برگزاری جلسات کارشناسی سه ماه یکبار در سرخس برای حل مشکلات افزایش بار تزانزیتی این محور، در اختیار قرار دادن واگن‌های باری ترکمنستان به ایران برای حمل بار و نیز واگن حمل خودرو جهت بارگیری و حمل خودروهای صادراتی ایران از طریق ریلی گفت‌وگو کردند.

همچنین مقرر شد با هدف گذاری مشخص برای ترانزیت در سال جاری میلادی، میزان حمل بار از سرخس از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن به ۵.۳ میلیون تن برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز