خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور‌:

‌۵۴ فرودگاه کشور ‌زیان‌ده هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۵۸

تجهیزات موجود فرودگاه‌های کشور در زمان تحریم خریداری شده و فرودگاه خرم‌آباد یکی از ۱۶ فرودگاه کشور است که دارای دستگاه پیشرفته فرود اتوماتیک است.

‌مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: ‌شرکت فرودگاه‌های کشور هیچ برنامه‌ای برای ایجاد فرودگاه جدید در کشور ندارد.

به گزارش ایلنا، از خرم‌آباد، محمود رسولی‌نژاد در حاشیه کلنگ‌زنی طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انجام سالانه ۳ هزار میلیارد ریال کار عمرانی در فرودگاهای کشور صورت می‌گیرد، اظهار داشت: شرکت فرودگاه‌های کشور هیچ برنامه‌ای برای ایجاد فرودگاه جدید در کشور ندارد و در حال حاضر پنج فرودگاه در استان‌های مختلف در دست احداثاست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این شرکت بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان مطالبات از بخش‌های مختلف دارد، افزود: در حال حاضر تنها چهار فرودگاه اقتصادی در کشور وجود دارد و مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال ۹۲ چهار فرودگاه دیگر در کشور اقتصادی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به اینکه از مجموع ۵۴ فرودگاه کشور مابقی فرودگاه‌های موجود زیان‌ده هستند، گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی وزیر راه و شهرسازی طلب این شرکت در بخش‌های مختلف به صورت اقساطی وصول می‌شوند.

این مسئول از ساخت فرودگاه بروجرد خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این فرودگاه صرفه اقتصادی ندارد، اما ساخت آن تحت عنوان فرودگاه ولیعصر(عج) بین بروجرد و ملایر در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: تجهیزات موجود فرودگاه‌های کشور در زمان تحریم خریداری شده و فرودگاه خرم‌آباد یکی از ۱۶ فرودگاه کشور است که دارای دستگاه پیشرفته فرود اتوماتیک است.

این مسئول با بیان اینکه در این استان شاهد حضور موثر قرارگاه خاتم در پروژه‌های عمرانی هستیم، یادآور شد: توسعه فرودگاه خرم‌آباد توسط قرارگاه خاتم الانبیا(ص) انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه توسعه این فرودگاه ۳۰۰ متر افزایش می‌یابد، گفت: در قالب این طرح ضمن توسعه ترمینال فرودگاه به میزان ۲ هزار و ۵۰۰ متر، پاویون جدید نیز احداثمی‌شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشورگفت: با توسعه فرودگاه خرم‌آباد امکان پذیرش هواپیماهای پهن‌پیکر و پروازهای بزرگتر‌ در این فرودگاه فراهم می‌شود.

رسولی‌نژاد افزود: تمام عملیات اجرایی پیش بینی شده برای توسعه و بهسازی عوامل میدان پرواز، ساختمان پاویون و ساختمان ترمینال بالغ بر ۵۱۰ میلیارد ریال است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز