خبرگزاری کار ایران

فوت ۷۴ نفر در تصادفات رانندگی سفرهای نوروزی

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۱۲۳۰

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در تشریح آمار سفرهای نوروزی از پذیرش بیش از ۷۰۷ هزار مسافر در فرودگاه‌ها، ثبت ورود و خروج ۹۰۷۹۶ گردشگر دریایی، ۱۷۷هزار و ۷۶ سفر جاده‌ای و انجام ۹۵۵ سفر ریلی طی چهار روز خبر داد.

به گزارش  ایلنا، بیش از دو سال است که کرونا شور آیین باستانی عید نوروز و سفر را با خود برد، همگان را خانه‌نشین کرد و مقاصد گردشگری جهان خصوصا ایران را در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به تعطیلی کشاند.

 با این حال اما برمبنای رفع محدودیت‌های سفر و انجام واکسیناسیون حداکثری، آمارها حکایت از آن دارد که ایرانیان در سال ۱۴۰۱، در نوروز، زمان حیات دوباره طبیعت، به جاده‌ها و مقاصد گردشگری سلامی دوباره کردند.

امیرمحمود غفاری، معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در این‌باره به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: از ۲۵ اسفندماه سال ۱۴۰۰ تا ۲۹ اسفندماه ۱۷۷هزار و ۷۶ سفر جاده‌ای با تعداد یک میلیون و ۶۷۰هزار و ۶۵۳ مسافر به ثبت رسیده است.

این آمار بیانگر آن است که با انجام واکسیناسیون گسترده و خستگی مردم از این قرنطینه طولانی مدت، مردم زمان تعطیلات عید نوروز در ایران را غنیمت شمرده و به استقبال سفرهای نوروزی رفتند.

انجام ۹۵۵ سفر ریلی طی ۴ روز

مسافرت‌های ریلی اما از حال و هوای خاصی برخوردار است و در کشورهایی که دارای خطوط ریلی هستند و در اغلب کشورهای دنیا از محبوب‌ترین و اقتصادی‌ترین انواع سفر است.

این امر در ایران نیز مشهود است؛ به گونه‌ای که به گفته غفاری، از ۲۵ تا ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰، ۳۴۵هزار و ۲۷ مسافر از طریق ۹۵۵ سفر جابه‌جا شدند.

پذیرش بیش از ۷۰۷ هزار مسافر در فرودگاه‌ها

برهمگان آشکار است که سفر با هواپیما از سریعترین راه‌های سفر و رسیدن به مقصد است و سفر با هواپیما تجربه‌ای منحصربه‌فرد است که سالانه میلیون‌ها مسافر آن را انتخاب می‌کنند.

در این راستا معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی آمار سفرهای نوروزی در تاریخ ۲۵ تا ۲۹ اسفندماه را تشریح کرد و گفت: در این بازه زمانی ۷۰۷هزار و ۳۷۰ اعزام و پذیرش مسافر داخلی و بین‌المللی صورت گرفته است.

وی همچنین تعداد نشست و برخاست هواپیماهای مسافری بین المللی و داخلی را اعلام و اظهار کرد: همچنین تعداد پنج هزار و ۶۵۷ فروند هواپیمای مسافری در مدت زمان مذکور به ثبت رسیده است.

ثبت ورود و خروج ۹۰۷۹۶ گردشگر دریایی

ایران در منطقه‌ای از آسیا قرار گرفته است که هم از سمت شمال و هم از سمت جنوب با آب‌های نیلگون احاطه شده است و این مورد سبب شده تا سفرهای دریایی برای مسافران راحت‌تر و ساده‌تر باشد.

به گونه‌ای که برخی از گردشگران در این روزها برای انجام سفرهای دریایی برنامه‌ریزی می‌کنند؛ چراکه امیرمحمود غفاری، معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در ارائه آمار سفرهای نوروزی از ورود و خروج ۴۷۲هزار و ۴۲۸ نفر مسافر دریایی از ۲۵ تا ۲۹ اسفندماه خبر داد و گفت: همچنین دراین مدت ورود و خروج ۹۰هزار و ۷۹۶ گردشگر دریایی نیز به ثبت رسیده است.

به گفته وی ورود و خروج چهار هزار و ۵۹۴ فروند شناور مسافری و ۱۱هزار و ۴۵۴ شناور تفریحی نیز ثبت شده است.

فوت ۷۴ هموطن در پی تصادفات رانندگی سفرهای نوروزی

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در پایان اما از مرگ ۷۴ تن در تصادفات رانندگی از شروع اجرای طرح نوروزی در جاده‌ها تا ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰خبر داد و گفت: متاسفانه از ۲۵ اسفندماه تا ۲۹ اسفند علاوه بر آمار مذکور، ۸۹۹ فقره تصادف جرحی و ۱۱۴متوفی سرصحنه گزارش شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز