خبرگزاری کار ایران

پایان عملیات حج تمتع از فرودگاه‌های کشور

کد خبر : ۱۱۱۷۸۱

در عملیات حج تمتع سال ۹۲ که از ۲۳ شهریور ماه آغاز شد، ۶۳ هزار و ۴۳۳ زائر از ۱۷ فرودگاه کشور به فرودگاه‌های جده و مدینه منتقل شدند.

با انجام آخرین پرواز زایران بیت‌الله‌ الحرام از فرودگاه تبریز که عصر امروز انجام توسط شرکت هواپیمایی ماهان انجام می‌شود، پرونده عملیات حج تمتع در مسیر رفت از فرودگاه‌های کشور بسته خواهد شد.

به گزارش ایلنا، منوچهر سپاسی سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌های کشور با اعلام این مطلب گفت: در عملیات حج تمتع سال ۹۲ که از ۲۳ شهریور ماه آغاز شد، ۶۳ هزار و ۴۳۳ زائر از ۱۷ فرودگاه کشور به فرودگاه‌های جده و مدینه منتقل شدند.
وی افزود: این تعداد زایر با ۱۷۹ پرواز توسط سه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، ماهان و سعودی طی ۲۵ روز عازم سرزمین وحی شدند.

سپاسی خاطرنشان کرد: در میان ۱۷ ایستگاه پروازی، فرودگاه مهرآباد با ۲۱ هزار و ۵۷۰ زائر از شش استان کشور و هرمزگان با ۲۸۶ زائر به ترتیب بیشترین و کمترین میزان زائر را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در پایان میزان تاخیر در پروازهای حج را ناچیز عنوان کرد و افزود: تاخیر پرواز تنها در سه فرودگاه اهواز، رشت و کرمان قابل توجه بود.
گفتنی است؛ شرکت هواپیمایی ایران ایر و ماهان هر کدان با ۴۶ پرواز و شرکت هواپیمایی سعودی با ۸۷ پرواز انجام عملیات انتقال زائران خانه خدا را بر عهده داشتند.

یادآور می‌شود؛ عملیات برگشت حاجیان نیز از ۲۸ مهر ماه آغاز و ۱۸ آبان ماه به پایان خواهد رسید

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز