خبرگزاری کار ایران

افتتاح ۶۳۳ طرح در حوزه را‌ه‌های روستایی سراسر کشور

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۸۴۰

۶۳۳ طرح در حوزه راه های روستایی در سراسر کشور به افتتاح رسید.

امروز با حضور معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی در استان مازندران از افتتاح ۶۳۳ طرح در حوزه را‌ه‌های روستایی سراسر کشور خبر داد و گفت: با اجرای این طرح ها، ۲۵۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی کشور آسفالت، روکش آسفالت، بهسازی و مرمت می شوند.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، سید حسین میرشفیع پیش از ظهر شنبه در حاشیه افتتاح پروژه های راه روستایی شهرستان عباس آباد اظهار داشت: با اجرای این طرح ها، ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی کشور آسفالت، روکش آسفالت، بهسازی و مرمت می شوند.

وی رقم اعتباری این پروژه ها را بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با اجرای این طرح ها ۱۳۰۰ روستا از مزایای آن بهره مند می شوند.
میرشفیع تصریح کرد: بخش عمده ای از این ۲۰۰۰ کیلومتر راه با مشارکت های مردمی آسفالت شده و استان مازندران در زمینه مشارکت های مردمی در حوزه راه‌های روستایی پیشتاز است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در هفته دولت نیز ۲ هزار کیلومتر از راههای روستایی کشور عملیات آسفالت آن به بهره برداری رسیده بود، عنوان کرد: در استان مازندران برای آسفالت ۷۰۰ کیلومتر از راههای روستایی از طریق مشارکت مردمی اعلام آمادگی شده ک ۱۰۰ کیلومتر آن در سفر قبلی افتتاح شد.
وی یادآور شد: از مجموع ۲۵۰ کیلومتر راه روستایی که در دهه فجر عملیات آسفالت آن در مازندران به بهره برداری می رسد ۲۱۰ کیلومتر با مشارکت مردمی آسفالت شده است.

با حضور معاون راه روستایی در استان مازندران عملیات آسفالت راه روستایی سی سرا به طول ۵ کیلومتر و پل یال بندان به عرض عرشه۷.۵ متر و دهنه ۳۰ متر افتتاح شد؛ همچنین بهره برداری ۱۲۰ پروژه بهسازی و آسفالت راه روستایی به طول ۲۱۰ کیلومتر آغاز شد.

مدیر کل راه و شهرسازی مازندران در حاشیه این مراسم، گفت: برای اجرای این ۱۲۰ طرح ۲۷۶ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
حیدر نوروزی عنوان کرد: علاوه بر این ۱۴ پروژه از محل اعتبارات دولتی شامل بهسازی و آسفالت به طول ۴۰ کیلومتر، ۲ دستگاه پل به دهنه ۳۰ متر نیز امروز به بهره برداری می رسد که برای ساخت آنها ۱۰۴ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
نوروزی بیان داشت: در مجموع این اداره کل در ایام دهه فجر تعداد ۱۳۴ پروژه را در قالب عملیات بهسازی و آسفالت به طول ۲۵۰ کیلومتر و احداث۲ دستگاه پل در راههای روستایی این استان با صرف اعتباری بالغ بر ۳۸۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رساند.

وی یادآور شد: با پیروزی انقلاب اسلامی، طول راههای روستایی استان از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر به ۷ هزار و ۷۷۳ کیلومتر رسیده است.
نوروزی یادآور شد: در قبل از انقلاب در استان مازندران ۴۳۰ کیلومتر راه آسفالته وجود داشت که این میزان پس از گذشت ۳۶ سال به ۴ هزار و ۱۴۰ کیلومتر رسیده است.


نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز