خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

پرونده زمین خواری آقای «م» به کجا رسید؟

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۴۰۳

این اشخاص پلاک های متعلق به دولت را شناسایی می کردند و گاه با مفسده هایی که در ارگان های دولتی وجود داشت، ‌رای جعلی کمیسیون ماده ۱۲ صادر می کردند و از اداره ثبت سند می گرفتند.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه اسنادی از پرونده زمین خواری طرشت با ۶۳۰ هکتار، معروف به پرونده آقای «م» که بخشی از فرودگاه مهرآباد هم از این اراضی تصرف شده وجود دارد که نشان می‌دهد این اراضی متعلق به دولت است، گفت: ‌ پرنده باز است و اداره راه و شهرسازی تهران از مراجع قضایی و امنیتی در حال پیگیری این پرونده حساس زمین خواری تهران است.

فریبرز واحدی در گفت‌و‌گو با ایلنا ادامه داد: ‌ پرونده اراضی طرشت پرونده ساده‌ای نیست و برای برخی از پلاک هی این ۶۳۰ هکتار سند مالکیت صادر شده است.

وی با بیان اینکه این پرونده جنبه‌های حقوقز متعددی دارد، تاکید کرد‌: هر چند این زمین خواری به دهه ۷۰ بر می‌گردد و چندین سال از این تصرف غیر قانونی می‌گذرد اما دادنامه‌ای از سال ۴۷ وجود دارد که نشان می‌دهد این اراضی متعلق به دولت است و نمی‌توان به این دادنامه خدشه‌ای وارد کرد.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی با اشاره به جعلی بودن اسناد اراضی طرشت، ‌ گفت: ‌ قضیه از این قرار است که این اشخاص پلاک‌های متعلق به دولت را شناسایی می‌کردند و‌گاه با مفسده‌هایی که در ارگان‌های دولتی وجود داشت، ‌رای جعلی کمیسیون ماده ۱۲ صادر می‌کردند و از اداره ثبت سند می‌گرفتند.

واحدی ادامه داد: ‌ از مراجع قضایی پرونده زمین خواری طرشت در حال پیگیری است و ما مدعی هستیم براساس رای مجعول اسنادی برای این اراضی صادر شده است که این اسناد باید به مالکیت دولت برگردد. ‌

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز