خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور:

۹۷۲ فروند هواپیمای۷۰ کشور دیروز از فضای کشور عبور کردند

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۸۹۸

۹ فرودگاه متعلق به وزارت نفت، سه فرودگاه متعلق به مناطق آزاد تجاری(کیش و قشم و چابهار) است.

۹۷۲ فروند هواپیمای۷۰ کشور دیروز از فضای کشور عبور کردند.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: نگهداری و راهبری راه‌های هوایی یکی از این ماموریت‌های شرکت بوده به طوری‌که در حال حاضر ۱۰۳ راه هوایی در کشور وجود دارد که طول آن به ۶۱ هزار و ۶۷۱ کیلومتر می‌رسد.

محمد علی ایلخانی به ماموریت شرکت فرودگاه‌های کشور اشاره کرد و گفت: اداره، تجهیز و نگهداری ۵۴ فرودگاه کشور از دیگر ماموریت‌های شرکت است. هم اکنون ۹ فرودگاه بین‌المللی، ۲۵ فرودگاه مرز هوایی(برخوردار از پروازهای منطقه‌یی) و ۲۰ فرودگاه داخلی در اختیار شرکت فرودگاه‌های کشور است.

وی اضافه کرد: ۹ فرودگاه متعلق به وزارت نفت، سه فرودگاه متعلق به مناطق آزاد تجاری(کیش و قشم و چابهار) است.

ایلخانی با اشاره به اینکه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) به خاطر اراضی تحت تملک سومین فرودگاه بزرگ دنیا به‌شمار می‌رود، گفت: حدود ۱۴ هزار هکتار اراضی، تحت تملک این فرودگاه است. ترمینال این فرودگاه بالغ بر ۸۶ هزار مترمربع است که برای جابجایی ۶.۵ میلیون مسافر پیش‌بینی شده بود با این حال پیش‌بینی می‌شود میزان جابجایی مسافر در پایان امسال به ۷ میلیون مسافر برسد.

ایلخانی عنوان کرد: فاز دوم فرودگاه امام خمینی(ره) برای جابجایی ۲۰ میلیون مسافر طراحی شده است که نیازمند ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار است که تاکنون تامین آن از سوی دولت ممکن نبوده و مقرر است همزمان از منابع بخش غیردولتی و دولتی و به شیوه‌های مختلف مشارکت دولتی و خصوصی اقدامات جدیدی پی ریزی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز