خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

طرح راهداری زمستانی آغاز شد / اختصاص۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ایمنی راه‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۲۱۷

۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید دوربین‌ها در نظر گرفته‌ایم که البته هزینه نگهداری آنها هم رقم قابل توجهی است و باید اعتبار در نظر گرفته شده برای این بخش افزایش یابد.

مانور راهداری ارگان‌های دست‌اندرکار حمل و نقل و ترافیک جاده‌ای صبح امروز با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی اورژانس امداد هلال احمر فوریت‌های پزشکی و پلیس راهداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معاون وزیر راه و شهرسازی در مانور راهداری با تاکید بر اینکه اولویت هزینه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در هزینه‌ها با ارتقای ایمنی است گفت: طرح راهداری زمستانی از امروز آغازو تا ۲۵ اسفند ماه ادامه دارد.

داود کشاورزیان با اشاره به امکانات سازمان راهداری و تدابیری که برای طرح راهداری امسال اندیشیده‌اند گفت: راهدرای زمستانی امسال استقرار ۹۸۵ راهدارخانه ثابت و سیار ۱۴۰۰ اکیپ راهداری، ۱۴۰۰ گشت راهداری و با حضور ۱۵ هزار نفر نیروی انسانی قراردادی رسمی و پیمانکاری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با اعتبارات خوبی که برای بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای در سال ۹۳ اختصاص داده بودند توانستیم خدمات بهترین نسبت به سنوات گذشته به مسافران ارائه دهیم گفت: تصویب و ابلاغ به موقع بودجه و تخصیص به موقع اعتبارات به استان‌ها باعثشد اقدامات مورد نظر هم در موعد مقرر انجام شود.

رئیس سازمان راهداری حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: سه هزار میلیارد تومان هم از محل اعتبارات سازمان در اختیار استان‌ها قرار دادیم و قطعا اولویت سازمان در اختصاص اعتبارات، ارتقای ایمنی است و چنانچه اگر اعتباری باقی ماند به انجام کارهای دیگر می‌پردازیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: باید در سال ۹۴ هم بخش ایمنی را تقویت کنیم و اعتبارات بیشتری برای بخش ایمنی در نظر بگیریم.

کشاورزیان با اشاره به استفاده از دوربین‌های نظارتی در سراسر جاده‌ها اظهار کرد: در سال گذشته توانستیم بسیاری از دوربین‌هایی که در سراسر کشور فعال نبودند را فعال کنیم که تاثیر فوری در رفتار رانندگان داشت و ۴۰۰ دستگاه انواع دوربین در سراسر کشور فعال است که جاده های کشور را پوشش می‌دهد.

وی همچنین ادامه داد: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید دوربین‌ها در نظر گرفته‌ایم که البته هزینه نگهداری آنها هم رقم قابل توجهی است و باید اعتبار در نظر گرفته شده برای این بخش افزایش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ساخت ایستگاه های پلیس راه اظهار کرد: مقدمات کار ساخت پاسگاه‌های پیش ساخته بتنی در جاده‌های کشور انجام شده است که این ایستگاه‌ها از امکانات خوبی برخوردار هستند.

کشاورزیان با بیان اینکه اقدامات مورد نظر برای نصب GPS با مشارکت پلیس راهور انجام شده است تاکید کرد: به زودی نصب GPS و بهره برداری از اطلاعات آنها عملیاتی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز