خبرگزاری کار ایران

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت و گو با ایلنا خبر داد:

بیش از ۴۴ هزار مورد تخلف ساختمانی تنها در ۵ ساله گذشته

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۳۷۱

تنها در پنج سال گذشته ۴۴ هزار مورد تخلفات ساختمانی در محدوده خارج از روستاها گزارش شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه متاسفانه تخلفات ساخت وسازی در خارج از محدوده روستا بسیار زیاد و غیر قابل کنترل است گفت: تنها در پنج سال گذشته ۴۴ هزار مورد تخلفات ساختمانی در محدوده خارج از روستاها گزارش شده است.

محمدرضا شاملو در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به تخلفات و ساخت و ساز بی رویه ویلا در روستاهای استانهای شمالی کشور تاکید کرد: خلاء قانونی با عثبروز تخلفات بسیاری در این مناطق شده است هر چند در داخل محدوده روستاها درصد تخلفات زیر رقم ده است اما این پدیده ویلا سازی غیر مجاز در خارج از محدوده روستاها غیر قابل کنترل شده است.

وی ادامه داد: ساخت وساز در روستاها به دو شکل است یا در داخل محدوده روستایی و یا در خارج از محدوده روستایی است که تخلفات در خارج از محدوده روستایی تنها در پنج سال گذشته ۴۴ هزار مورد گزارش شده است.

شاملو با اشاره به علت افزایش تخلفات ساختمانی در محدوده خارج از روستا تاکید کرد: بخش عمده ای از دلایل ساخت وساز بی رویه و ویلا سازی در محدوده خارج از روستا به خلاء قانونی برمی گردد، چرا که دهیارها مدعی اند ساخت وساز در خارج از محدوده روستایی مرجع کنترل کننده ندارد.

وی با اشاره به اینکه ساخت وساز در محدوده روستایی منوط به ارائه صدور مجوز از سوی دهیارها است گفت: درحالی که برای ساخت وسازهای روستایی متولی وجود دارد اما خارج از محدوده در اختیارات دهیارها نیست و در محدوده اختیارات وکنترل و نظارت بخشداری ها است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به بیشترین استانهایی که تخلفات ساختمانی درآنها افزایش یافته است گفت: معمولا روستاهای استانهای شمالی کشور مانند استان گیلان ومازندارن و استانهای خوش آب و هوا نزدیک به کلان شهرها دچار هجوم ویلا سازها شده اند که بیشترین تخلفات در این مناطق دیده می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز