خبرگزاری کار ایران

قرائتی:

اسلام شناسان باید حضور پررنگ تری در صدا و سیما داشته باشند

کد خبر : ۲۰۰۵۲۲

باید در زمینه نماز و ازدواج فرهنگ سازی شود، چون نماز دوای غفلت است و ازدواج داروی شهوت و هر دو از نیازهای اسامی جامعه و تاکید شده در روایات و احادیثماست / باید از بهترین اسلام‌شناسان، جامعه‌شناسان و مردم‌شناسان دعوت شود تا در اتاق‌های فکر تمام تولیدات رسانه را کار‌شناسی کنند.

مراسم تقدیر از برنامه‌های بر‌تر صدا و سیما در تابستان و رمضان سال ۹۳ شب گذشته در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد جنتی دبیر شورای نگهبان با تشکر از صدا و سیما در تولید برنامه‌های اثرگذار معارفی در ماه مبارک رمضان و تابستان ۹۳، به ویژه برنامه‌های شبکه‌های سیما در حمایت از مردم مظلوم غزه گفت: در جریان‌هایی همچون یوم الله ۲۲ بهمن و روز جهانی قدس، محکومیت فتنه و حمایت از مردم مظلوم فلسطین، رسانه ملی نقش تعیین کننده و اثرگذاری دارد.

دبیر شورای نگهبان افزود: صدا وسیما در دفاع از مردم مظلوم فلسطین، ظلم رژیم صهیونیستی و مظلومیت مردم ستمدیده فلسطین را به خوبی نشان داد و عواطف و احساسات مردم به نفع مظلومین را برانگیخت. مردم حقایق سرزمین اشغالی فلسطین را به چشم خود دیدند و از جنایات رژیم صهیونیستی اعلام انزجار کردند.

وی با ابراز امیدواری در خصوص آزادی غزه و قدس شریف تاکید کرد فرمایش حضرت امام(ره) مبنی بر نابودی اسرائیل محقق خواهد شد.

دبیر شورای نگهبان توجه نقش صدا و سیما در ترویج ارزشهای اسلامی افزود: باید صدا و سیما به ارزش‌های دینی و انقلابی از جمله حجاب و عفاف، ترویج فرهنگ ازدواج، مذمت طلاق، بالابردن آستانه تحمل و نکوهش غرب زدگی توجه جدی داشته باشد.
وی ایستادگی صدا و سیما در مقابل شبکه‌های ماهواره‌ای را ستود و خطاب به مدیران، کارکنان و برنامه سازان تلویزیون گفت: کاری کنید که خدا و مردم همیشه از شما راضی باشند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی نیز که می‌دراین صدا و سیما از وی به دلیل سه دهه تلاش در برنامه سازی قرانی تقدیر کردند طی سخنانی گفت: هر برنامه‌ای که تولید می‌کنید و روی آنتن می‌برید باید مشکل گشا باشد و مشکلی از فرد یا جامعه‌ای را حل کند.

وی ایجاد اتاق فکر را در صداوسیما از اولویت‌های این رسانه خواند و اضافه کرد: باید از بهترین اسلام‌شناسان، جامعه‌شناسان و مردم‌شناسان دعوت شود تا در اتاق‌های فکر تمام تولیدات رسانه را کار‌شناسی کنند.

حجت الاسلام قرائتی ترویج ازدواج آسان را از مهم‌ترین وظایف سیما دانست و افزود: باید در زمینه نماز و ازدواج فرهنگ سازی شود، چون نماز دوای غفلت است و ازدواج داروی شهوت و هر دو از نیازهای اسامی جامعه و تاکید شده در روایات و احادیثماست.

وی در ادامه به روایات و احادیثی تحریف شده اشاره کرد و گفت: باید همواره در استفاده از این روایات و احادیثدقت نمائید چرا که بسیاری از این احادیثجعل شده‌اند و سندیت ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز