خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های رادیو در روز۱۲ فروردین اعلام شد

کد خبر : ۱۵۶۲۲۳

شبکه‌های رادیویی درروزجمهوری اسلامی، برنامه‌های گوناگونی راتدارک دیده تا ضمن گرامیداشت این رویداد تاریخی به تبیین تداوم مشارکت مردم در سرنوشت خود بپردازد.

ایلنا: شبکه‌های رادیویی درروزجمهوری اسلامی، برنامه‌های گوناگونی راتدارک دیده تا ضمن گرامیداشت این رویداد تاریخی به تبیین تداوم مشارکت مردم در سرنوشت خود بپردازد.

به گزارش ایلنا ۱۲فروردین یکی از روزهای تاریخی و مهم ایران اسلامی است، در این روز ثمره مبارزات ضد سلطنتی و طاغوتی و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ملت ایران به بار نشست و نظام جمهوری اسلامی ایران استقرار یافت.
در این روز ملت ایران با رای حداکثری خود ساختار سیاسی، اجتماعی ایران را تغییر داد و جمهوری اسلامی مستقر شد. به همین سبب این روز مبارک از آن پس روز «جمهوری اسلامی» نام گرفت.
جمهوری اسلامی شکل نوینی از نظامهای حکومتی است که تلاش می‌کند با الهام از قوانین وتعالیم نجات بخش اسلام الگوی زندگی جدیدی درعرصه اجتماعی و سیاسی بشر امروزی ارائه دهد تا بر اساس آن نیازهای مادی و معنوی انسان توأمان فراهم شود.
از نظام جمهوری به «حکومت مردم بر مردم» تعبیر می‌شود و «جمهوریت» در نظام حکومتی نشان دهنده نقش مردم در تشکیل و استمرار آن است به طوری که مردم با حضوردر صحنه‌های مختلف علاوه بر مشارکت در تعیین سرنوشت خویش، خواسته‌های خود را از حکومت مطالبه می‌کنند.
بر این اساس شبکه‌های رادیویی با تولیدوپخش برنامه‌هایی در قالب گفت‌و‌گو، مصاحبه، گزارش، مستند، سرودهای ملی و… ضمن پاسداشت این رویداد بزرگ به تبیین تداوم مشارکت و حضور مردم در صحنه‌های سیاسی وتعیین سرنوشت خود می‌پردازند.
بخشی از برنامه‌های شبکه‌های رادیویی به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی به این شرح است؛
رادیو معارف:
ویژه برنامه «روز سرنوشت» به مناسبت ۱۲ فروردین از رادیو معارف پخش می‌شود که به محورهایی همچون آثار و پیامدهای حضور مردم در رای به نظام جمهوری اسلام و بررسی ابعاد داخلی و خارج آن می‌پردازد.
این برنامه کاری از گروه خبر و برنامه‌های سیاسی رادیو معارف است و به تهیه کنندگی و سردبیری ابوالفضل سلیمانی و با کار‌شناسی اساتید حوزه و دانشگاه راس ساعت ۱۱:۱۵ به مدت ۶۰ دقیقه از رادیو معارف پخش می‌شود.
رادیو تهران:
برنامه «عید ملت» همراه با گزیده‌ای از کلام بزرگان روز ۱۲ فروردین، ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۴:۳۰از شبکه رادیویی تهران پخش می‌شود.
شبکه رادیویی تهران به مناسبت بزرگداشت روز ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران برنامه «عید ملت» را در ساختاری مستند ترکیبی تدارک دیده است. این برنامه از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۴:۳۰ با پخش گزیده‌ای از کلام بزرگان به روی آنتن می‌رود.
پخش گزیده‌ای از کلام بزرگان از جمله امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری از بخش‌های این برنامه است.
این برنامه به تهیه کنندگی پژمان کریمی و نوشین رهگذر و با اجرای آرمان غفاریان به روی آنتن می‌رود.
شبکه جوان:
«روز آغاز» عنوان ویژه برنامه‌ای ازگروه جوان وفرهنگ شبکه جوان است که به مناسبت روزجمهوری اسلامی ایران تهیه شده است.
«روز آغاز» در روز ۱۲ فروردین ساعت ۱۲ ازشبکه جوان پخش می‌شود. این برنامه به تهیه کنندگی حسن صنوبری وگویندگی حامد مشگینی با هدف گرامیداشت روز جمهوری اسلامی، روز مشارکت مردم درانتخابات و احساس مسئولیت آن‌ها درتداوم مشارکت مردم درنظام سیاسی کشورمان تهیه شده است.

رادیو ایران:
پس از پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷، به دعوت امام خمینی همه‌پرسی حکومت جمهوری اسلامی ایران در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین ۱۳۵۸ در سراسر ایران برگزار شد و ۹۸٫۲ واجدین شرکت در همه‌پرسی با دادن رای «آری»، با برقراری حکومت جمهوری اسلامی موافقت کردند.
در آستانه فرا رسیدن این روز، برنامه «تلالو انقلاب» که کاری از گروه سیاست رادیو ایران است، ضمن مروری بر دیدگاه‌های گروه‌های مختلف آن زمان درباره انتخاب نوع حکومت، دلایل انتخاب نظام جمهوری اسلامی از سوی مردم را از نگاه دکتر نعمت اله کار‌شناس مسائل سیاسی مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهد.
بررسی دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی از دیگر بخش‌های این برنامه هستند.
احمد الهی قلی نویسنده، جواد فیاضی تهیه کننده و مهدی مهدی قلی کارشناس - مجری برنامه «تلالو انقلاب» هستند.
علاقه مندان می‌توانند روز دوزادهم فروردین ساعت ۱۴:۳۰ این برنامه را از رادیو ایران بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۰ و ای‌ام ردیف ۹۰۰ کیلوهرتز دریافت نمایند.
رادیو فرهنگ:
ویژه برنامه «ارمغان» روز ۱۲ فروردین ۹۳ به شرح و روایت وقایع روز جمهوری اسلامی ایران می‌پردازدکه مردم همیشه در صحنه ایران به رهبری امام خمینی(ره) آن را در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زدند.
در این ویژه برنامه که از ساعت ۱۳ تا ۱۳:۳۰تقدیم علاقمندان می‌شود دکتر سید محمد علی دیباجی عضو هیأت علمی دانشگاه و غرقی گزارشگر واحد مرکزی خبر درباره وقایع این روز و حماسه حضور مردم گفت‌و‌گو می‌کند.
این برنامه به تهیه کنندگی و سردبیری هادی موسوی‌نژاد و با اجرای فروغ انصاری از رادیو فرهنگ موج اف‌ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز قابل شنیدن است.
رادیو فصلی:
شبکه رادیویی فصلی در کنار دیگر شبکه‌های رادیویی، برای مناسبت ملی روز جمهوری اسلامی برنامه‌ای را تدارک دیده است، ویژه برنامه «عیدانه» با رویکرد شاد و همچنین گزارشی و کار‌شناسی از ساعت ۱۱ تا ۱۲:۴۵ روز ۱۲ فروردین ماه از رادیو فصلی پخش می‌شود؛ این برنامه به تهیه کنندگی وحید رستگاری و با اجرای خدادادی و حیدری به روی آنتن می‌رود.
رادیو اقتصاد:
شبکه رادیویی اقتصاد نیز در کناردیگر شبکه‌های رادیویی، برنامه‌های متنوعی را برای مناسبت ملی روز جمهوری تدارک دیده است.
ویژه برنامه زنده «ترنم بهار» با ساختار ترکیبی، کاری از گروه اطلاع رسانی شبکه رادیویی اقتصاد است که با موضوع نقش نظام مقدس جمهوری اسلامی در اقتصاد کشور، ۱۲ فروردین ساعت ۹صبح به مدت ۱۲۰ دقیقه برروی آنتن می‌رود.
در این برنامه وضعیت اقتصادی کشور در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
علاوه بر برنامه «ترنم بهار» در برنامه «صبحانه اقتصادی» وهمچنین میان برنامه‌های این شبکه رادیویی به روز جمهوری اشاره خواهد شد.
برنامه «ترنم بهار» به تهیه کنندگی حمیده سلطانی وگویندگی معصومه سادات علوی برروی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

رادیو گفت‌و‌گو:
«روی خط بهار» عنوان ویژه برنامه‌ای ازگروه تاریخ و فرهنگ رادیو گفت‌و‌گو ست که به مناسبت روزجمهوری اسلامی ایران تهیه شده، این برنامه در روز ۱۲ فروردین ساعت ۱۲ تا ۱۵ به تهیه کنندگی خانم سلامی با هدف گرامیداشت روز ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی پخش می‌شود.
همچنین ویژه برنامه «می‌ه‌مان بهاران» نیز از ساعت ۱۸ تا ۲۱ روز ۱۲ فروردین به تهیه کنندگی فرهاد دهنوی به سمع مخاطبان می‌رسد؛ برنامه‌های شبکه رادیویی گفت‌و‌گوازساعت ۱۲ تا ۲۴ برروی موج اف‌ام ردیف ۵/۱۰۳مگاهرتز به سمع مخاطبان می‌رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز