خبرگزاری کار ایران

در نشست سریال بچه‌های بد مطرح شد:

حق دارم جلو‌تر ازآنچه که جامعه احتیاج دارد؛ قدم بردارم

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۸۱

هیچ قانون نوشته شده‌ای در دنیا وجود ندارد که عمرش بیشتر از ۲۰ سال باشد / سریال برکینگ بد بازیگران زشتی دارد / سریال‌های خارجی مانند سریال‌های ما عمق و کیفیت ندارد / شاهگوش تکرار کارهایی است که قبلا اتفاق افتاده و آدم‌هایش هم تکراری‌اند.

ایلنا: نشست نقد و بررسی سریال «بچه‌های نسبتا بد» با حضور سیروس مقدم(کارگردان)، ایمان عباسی(نویسنده فیلمنامه)، اشکان خطیبی، حمید گودرزی، رضا فیاضی، مجید مشیری، شیوا خسرو مهر، شهرزاد کمال‌زاده و نیکی مظفری(بازیگران سریال) شب گذشته(۲۷ آبان) برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، سیروس مقدم درباره پرداختن به قانون شکنی در سریال‌هایش گفت: هیچ قانون نوشته شده‌ای در دنیا وجود ندارد که عمر آن بیشتر از ۲۰ سال باشد زیرا قوانین دستخوش تغییر می‌شوند ضمن اینکه بشر هم همواره درحال تغییر است و همه چیز ساخته دست بشر است.
مقدم ادامه داد: از کارهایی که به شدت شبیه هم هستند و ساختار و قصه یکسانی دارند؛ خسته شده‌ام. احساس می‌کنم به عنوان یک هنرمند حق دارم یک قدم جلو‌تر از آن چیزی که جامعه احتیاج دارد؛ قدم بردارم. طبیعی است که نگاه و سلیقه من باید با نگاه هم‌صنفانم تفاوت داشته باشد.
سیروس مقدم با اشاره به اینکه شکل نگاه به یک ماجرا به خود ماجرا باز می‌گردد، افزود: زمانی که قهرمان و ضدقهرمان در یک بحران قرار می‌گیرند؛ دیگر ساختار ۳۰ سال پیش جواب نمی‌دهد ضمن اینکه این موضوع تنها مختص «بچه‌های نسبتا بد» نیست. در پایتخت هم که کمدی بود به همین شکل بود، و باید تکنیک در خدمت محتوا باشد
وی همچنین در مورد انتخاب بازیگر‌ها گفت: بازیگر کسی است که تخصص و تجربه دارد و به واسطه آن دستمزد می‌گیرد. من نمی‌توانم چوب خشک را تبدیل به بازیگر کنم. بازیگرهایی که در این سریال حضور دارند توانایی لازم را دارند و تنها اتفاق جدید این است که این متخصصین در جای درستی قرار گرفتند که شاید هر چند سال یکبار این اتفاق بیافتد.
مقدم در ادامه گفت: من معتقدم اگر بازیگر را در نور و موقعیت حسی مناسب قرار دهیم؛ مخاطب بهتر می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند.
وی در پاسخ به این سوال که شخصیت حمید گودرزی از سریال زمانه گرفته شده است؟ گفت: گودرزی هیچ شباهتی به نقشش در سریال زمانه ندارد زیرا در سریال «بچه‌های نسبتا بد» می‌بینید که او در زندگی‌اش با بحران‌هایی مواجه می‌شود که هیچ شباهتی با قصه زمانه ندارد اگر هم شباهتی وجود دارد باید به پای زیرکی من بگذارید. من هیچ وقت در چشمان گودرزی بدجنسی ندیدم و زمانیکه با او کار کردم راسخ شدم که اشتباه نکرده بودم و حمید گودرزی بهترین گزینه برای نقش طا‌ها بود.
مقدم درباره سر و سامان دادن قصه‌های موازی گفت: بخش اصلی این موضوع برمی‌گردد به کسی که قرار است این قصه‌های فرعی را تعریف کند. سیروس مقدم عادت کرده که شب قبل از فیلمبرداری همه مسائل را یک‌بار در ذهن بازسازی می‌کند تا یک دستی قصه فرعی حفظ شود.
ایمان عباسی(نویسنده سریال) نیز گفت: چند بار روی قصه کار کردیم ضمن اینکه در ابتدا قصه خطی روایت می‌شد اما بعد به این نتیجه رسیدیم که قصه را از یک داستان پرتنش آغاز کنیم اما تمامی سکانس‌ها همانطور بود که در فیلمنامه وجود داشت.
وی در ادامه افزود: اینکه عده‌ای می‌گفتند این سریال شبیه سریال بریکینگ بد است به هیچ عنوان صحت ندارد. سریال «بچه‌های نسبتا بد» بسیار بهتر از این سریال خارجی است. سریال برکینگ بد بازیگران زشتی دارد و من از بازیگران زشت اصلا خوشم نمی‌آید.
عباسی درباره ایده این سریال افزود: ایده این سریال در گذشته در من وجود داشت و برگرفته از مجموع آدم‌هایی بود که من با آن‌ها زندگی کرده بودم. در اصل شخصیت همایون از خود من گرفته شده است. یادم می‌آید چند سال پیش در خبری خوانده بودم که سکه‌های یک موسسه خیریه به سرقت رفته است و این موضوع در ذهن من باقی مانده بود.
وی با بیان اینکه شخصیت‌های سریال همگی برگرفته از اطرافیان من هستند، گفت: شخصت رضا فیاضی برگرفته از پدرم است زیرا پدر من به خاطر قند بالا یک پایش را قطع کرده‌اند و از انسولین استفاده می‌کند.
این نویسنده همچنین درباره روابط عاشقانه‌ای که بین جوان‌های این سریال وجود دارد، توضیح داد: من سال‌هاست پسری را ندیدم که دغدغه عشقی نداشته باشد. عشق دغدغه همه ما است و اگر وجود نداشته باشد جای سوال است.
نویسنده این سریال گفت: دارم فیلمنامه جدیدی می‌نویسم که قرار است آن‌ را با سیروس مقدم آغاز کنم و بار دیگر حیرت همگان را برای بار دیگر بر می‌انگیزم.
عباسی همچنین گفت: من معتقدم درام خطی دیگر جواب نمی‌دهد و ما باید به سمت چیزهای نو و تازه برویم.
اشکان خطیبی درباره پخش کلیپ‌هایی با صدای او گفت: من ابتدا برای بازیگری به این سریال دعوت شدم و بعد پیشنهاد این کار به من داده شد.
وی در ادامه افزود: به نظر من جبهه گرفتن در مقابل کارهای خودمان خرده فرهنگ غلط است. اشتباه بسیار بزرگی است که این سریال را با سریال‌های خارجی مقایسه کنیم زیرا سریال‌های خارجی مانند سریال‌های ما عمق و کیفیت ندارد.
وی در ادامه افزود: بزرگ کردن نظرات منفی کار اشتباهی است زیرا این نوع سریال‌ها نیاز به حمایت شما دارد و این روند سریال سازی ادامه دار می‌شود و اگر دست به دست هم دهیم قطعا در سال می‌توانیم ۱۰ سریال از این دست بسازیم.
حمید گودرزی نیز گفت: یادم نمی‌آید که نقش منفی بازی کرده باشم همه می‌گویند به همین روند ادامه بده زیرا نقش منفی اصلا به تو نمی‌آید.
وی در پاسخ به این سوال که چرا همیشه نقش آدم‌های ستمدیده را داری؟ پاسخ داد: زیرا قیافه‌ام شبیه آدم‌های ستمدیده است.
گودرزی همچنین گفت: همه بچه‌هایی که در این سریال می‌بینید منفی نیستند زیرا زمانیکه در بحران قرار می‌گیرند دست به دعا می‌شوند. مردم از ما بازیگر‌ها انتظاراتی دارند و من فکر می‌کنم باید به نظر آن‌ها احترام بگذارند.
رضا فیاضی درباره نقشش گفت: گرچه نقش کمال بلبل از ابتدا روشن نبود اما زمانیکه با مقدم درباره این نقش صحبت کردیم توانستم لایه‌های درونی نقش را پیدا کنم.
وی در ادامه افزود: این نوع کار کردن برای خود من هم متفاوت و جذاب بود.
فیاضی با بیان اینکه باید به دنبال نوآوری برویم، گفت: اگر دقت کرده باشید مجموعه «شاهگوش» که به تازگی وارد شبکه نمایش خانگی شده است تکرار کارهایی است که قبلا اتفاق افتاده است حتی آدم‌های آن هم تکراری هستند.
مجید مشیری نیز گفت: سریال «بچه‌های نسبتا بد» تجربه تازه‌ای برای تلویزیون ما محسوب می‌شود و من تجربه‌های نو را بسیار دوست دارم و فکر می‌کنم تکرار آن‌ها برای ما لازم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز