خبرگزاری کار ایران

شریعتمداری در جلسه شورای عالی کار:

سبد معیشت کارگران را بهبود می‌بخشیم

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۸۸۴

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه ٢٧٧ شورای عالی کار ضمن اشاره به اینکه به وعده و قول‌هایی که تاکنون داده پاییند است، تاکید کرد: باید همه ما تلاش کنیم تا با کمک و حمایت دولت سبد معیشت کارگران را بهبود ببخشیم.

به گزارش ایلنا، بررسی مسایل اقتصادی روز و آثار همه جانبه تحریم‌های ظالمانه و خصوصا تاثیر آن بر بازار کار از جمله مباحثی بود که در اولین جلسه پس از معارفه رسمی وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

محمد شریعتمداری در جلسه ۲۷۷ شورای عالی کار که با حضور نمایندگان کارگر، کارفرما و دولت، که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از عضویت در این شورا گفت: در گذشته من به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسات شورای عالی کار شرکت می کردم و به مسایل مربوط به جامعه کارگری و کارفرمایی آشنایی کامل دارم و افتخار می کنم که امروز در سمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جمع حضور دارم و مایه مباهات است.

وی با تاکید بر تشکیل منظم و مداوم جلسات شورای عالی کار اظهار داشت: از این پس معاونت روابط کار و دبیرخانه شورای کار باید با وسواس و جدیت بیشتری جلسات سه‌‌‌‌جانبه‌‌‌‌گرایی را پیگیری کنند و تلاش کنند علاوه بر مباحث حقوق و دستمزد مسایل مختلف دیگر مرتبط با جامعه کارگری و کارفرمایی هم در این جلسات به بحث و گفت‌وگو گذاشته شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه من همیشه با جامعه کارگری همراه بوده‌ام و هستم، تصریح کرد: باید با تشکیل این جلسات و افزایش همگرایی و اتخاذ تصمیمات مهم، برای بهبود وضعیت جامعه کارگری تلاش کنیم.

شریعتمداری ادامه داد: دشمن همواره با تبلیغات منفی سعی می‌کند که مردم را ناامید کند، اما خوشبختانه آنان در این زمینه هم ناکام خواهند ماند.

وی افزود: مردم ثابت کردند که به حرف‌های بدون مبنای دشمن توجه نخواهند کرد و این پیروزی برای ملت ایران محسوب می‌‌‌‌شود؛ استواری، صلابت، مقاومت و ایستادگی ملت در برابر زیاده خواهی نظام سلطه ثابت کرد که همه نقشه‌هایشان نقش بر آب می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: آنچه که مشخص است دشمنان در هیچ یک از اهداف خود درخصوص تحریم‌ها موفق نمی‌شوند، البته که تحریم‌ها تاثیرات خود را بر کسب و کارها خواهد گذاشت، اما با کمک و همدلی ملت ایران مانند گذشته بر مشکلات فائق آمده و پیروز خواهیم شد.

شریعتمداری با اشاره به اینکه برای شرایط حاضر و اقتصاد کار، باید راهکارهایی ارائه کنیم، خاطرنشان کرد: البته شرایط مردم نیز متاثر از تحریم‌‌ها است که باید در این زمینه اقداماتی انجام داد.

وی ادامه داد: قطعا کارگران، بازنشستگان کشوری و لشگری، کارمندان دولت، کارگران ساختمانی و روزمزد و سایر اقشار با افزایش قیمت با مشکلاتی مواجه می‌شوند و تفاوت تغییر سطح قیمت‌‌‌‌ها با میزان حقوق در گروه‌‌‌های آسیب‌‌‌پذیرتر تحت پوشش نهادهای حمایتی مشکل‌‌‌‌سازتر است، که باید برای آنها نیز کاری کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در ابتدای دولت هر نفر تحت پوشش نهادهای حمایتی ٥٠ هزار تومان دریافت می‌کرد که با تلاش دولت این رقم در خانواده پنچ نفره به ٥٥٠ هزار تومان و با احتساب یارانه ٧٠٠ هزار تومان شده است؛ البته دولت نیز شرایطی فراهم کرده که خدمات گوناگون دیگری نیز ارائه شود.

شریعتمداری با اعلام ابلاغ رئیس‌‌جمهور درخصوص ارایه بسته‌های حمایتی به اقشار کم درآمد، این اقدام را یک قدم اولیه برای حل مشکلات جامعه کارگری دانست و ابراز داشت: فاصله بین معیشت و دستمزد کارگران فاصله تلخی است و باید در مسیری حرکت کنیم تا این فاصله را به حداقل برسانیم و این امر با حمایت بیش از پیش از جامعه کارگری محقق می‌‌شود.

وی با یادآوری اینکه ما وعده کردیم که گوش‌‌‌‌شنوایی برای این افراد در مراکز تصمیم‌‌‌گیری باشیم، بیان کرد: به وعده‌‌‌‌ها و قول‌‌‌هایم پایبند هستم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به اعضای شورا یادآور شد: با همدلی، همفکری و یکپارچگی صنوف و ملت باید مشکلات را با هم حل کنیم و با یکدیگر هم رای و نظر باشیم.

شریعتمداری همچنین از اساتید دانشگاه، نهادهای فرهنگی - هنری و رسانه‌‌‌‌ها خواست که در این شرایط برای منافع ملت ایران و یکپارچگی این کشور و تمامیت ارضی تلاش کنند و در چنین شرایطی همدل باشیم تا بتوانیم مسایل را حل و فصل کنیم.

لازم به ذکر است: در این جلسه نمایندگان جامعه کارفرمایی با تاکید بر ایجاد فرصت تعامل در حمایت از مباحث و جلسات سه‌‌‌جانبه‌‌‌گرایی از وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستند تا مانند گذشته اهتمام و نگاه ویژه‌ای به برگزاری جلسات سه‌‌‌‌جانبه‌‌‌گرایی داشته باشد.

نماینده جامعه کارفرمایی با بیان اینکه ما یقین داریم که بهره‌‌‌‌‌وری بالا در تولید و رونق اقتصاد با ایجاد فضای آرامش و امنیت برای جامعه کارگری به دست می‌‌آید، عنوان کرد: باید همه ما تلاش کنیم تا با کمک و حمایت دولت سبد معیشت کارگران را بهبود ببخشیم. در همین راستا در جلسات کارگروه سه‌‌‌‌جانبه‌‌‌گرایی بحث‌‌‌‌های زیادی مطرح شده و پیشنهاداتی به تصویب رسید که باید در جلسات شورای عالی کار مطرح و مورد بحث‌‌های کارشناسی قرار گیرند.

در ادامه این جلسه، یکی از نمایندگان جامعه کارگری با بیان اینکه شریعتمداری با توجه به سوابق گذشته‌‌‌‌‌شان در وزارت صمت بر مسایل و مشکلات موجود در صنعت و جامعه کارگری و کارفرمایی کشور اشراف کامل دارند، گفت: در این وزارتخانه و در مسند جدیدی که قرار گرفته‌اید تفاوت‌های زیادی وجود دارد؛ شما در این جایگاه گوش‌‌شنوای جامعه کارگری هستید و در شرایط فعلی اقتصاد کشور صدای سختی‌‌های کارگران را می‌شنوید.

وی افزود: ما امیدواریم با کمک، مساعدت و حمایت‌های شما وضعیت جامعه کارگری و سبد معیشت آنها بهبود یابد. در شرایط فعلی و فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌‌‌‌ها باید همه با هم کمک کنیم و در کنار هم باشیم و فشارها را بین هم تقسیم کنیم.

علی خدایی، عضو شورای عالی کار و نماینده کارگران نیز درباره این جلسه اظهار داشت: بحث دستمزد به عنوان بحث اصلی در این جلسه مطرح شد. شروع جلسه با ارائه مباحثی درباره مسایل اقتصادی کشور اما بعد از آن بحث دستمزد به عنوان محور اصلی در دستورکار قرار گرفت و مباحث جدی بین نمایندگان کارگران و کارفرمایان و دولت رد و بدل شد.

همچنین فرامرز توفیقی، رئیس کمیته دستمزد کانون شوراهای اسلامی کار کشور نیز درباره این جلسه تصریح کرد: اینکه دولت بسته حمایتی را به کارمندان و اقشاری که درآمد زیر سه میلیون تومان درآمد دارند، اختصاص می‌‌‌دهد جزو وظایف اجتماعی آن محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز