خبرگزاری کار ایران

وزیر اطلاعات درمشهد:

انقلاب اسلامی با حفظ کرامت پیشگامان حفظ می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۳۵۹

انقلاب اسلامی برای احیاء ارزش‌های اسلامی به پیروزی رسید و به بهای سنگینی به دست آمد لذا حفظ آن نیز از طریق حفظ ارزش‌ها میسر است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی امروز در همایش نکوداشت پیشگامان انقلاب اسلامی و آیین رونمایی از کتاب روزشمار انقلاب اسلامی در مشهد گفت: انقلاب اسلامی با ادب، اخلاق، انسانیت، حفظ کرامت پیشگامان آن و ارزش گذاری بر زحمات افرادی که برای به ثمر رسیدن انقلاب تلاش های بسیاری کردند، حفظ می‌شود.

وزیر اطلاعات افزود: باید قدر زحمات پیشگامان انقلاب اسلامی را بدانیم زیرا جز با رنج‌ها و مرارت‌های این فجرآفرینان امکان پیروزی وجود نداشت.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی برای احیاء ارزش‌های اسلامی به پیروزی رسید و به بهای سنگینی به دست آمد لذا حفظ آن نیز از طریق حفظ ارزش‌ها میسر است.

حجت‌الاسلام و المسلمین علوی گفت: باید مسائلی که برای ملت ایران عزت به ارمغان آورد و منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد به مردم و نسل آینده انتقال یابد و هرگونه کوتاهی در این زمینه کم‌لطفی است.

وی افزود: در شرایطی که رژیم ستمشاهی به طرق مختلف اقدام به تخریب چهره آیت‌الله کاشانی و مبارزانی می‌کرد که بر علیه سیاست‌های خصمانه مستکبران نظیر انگلیس و آمریکا نقش‌آفرین بودند، امام خمینی(ره) با فراخوانی بازاریان، علما، دانشگاهیان و سایر اقشار خواستند که وارد عرصه شده و در مقابله با سیاست‌های خصمانه ستمشاهی احساس مسوولیت کنند.

وزیر اطلاعات گفت: برای آنکه نسل‌های بعدی ارزش‌های انقلاب اسلامی را بهتر درک کنند و برای حفظ آن بیش از پیش نقش‌آفرین باشند ثبت خاطرات انقلاب یک ضرورت است.

وی افزود: نظریه‌هایی که غربی‌ها برای انقلاب‌ها ترسیم می کنند با قد و قامت انقلاب اسلامی ایران مطابقت ندارند لذا تلاش غربی‌ها برای آنکه انقلاب اسلامی ایران را در چارچوب نظر نظریه‌پردازانی همچون میشل فوکو توجیه کنند ناکام مانده است.

حجت الاسلام والمسلمین علوی ادامه داد: انقلاب ما برخاسته از ارزش‌های اسلامی است لذا با تئوری‌های غربی‌ها لباسی متناسب با اندام این انقلاب دوخته نمی‌شود.

وی گفت: امام راحل(ره) بر اساس ادای تکلیف در مقابل رژیم ستمشاهی ایستادگی کردند و با هوشیاری ایشان و فداکاری، مقاومت‌های مردم و فجرآفرینان و حضور گسترده در صحنه، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

شایان ذکر است همایش نکوداشت پیشگامان انقلاب اسلامی با حضور استاندار خراسان رضوی، آیت‌الله علم الهدی امام جمعه مشهد و حدود ۵۰۰ نفر از مسوولان، علمای شیعه و سنی، نقش‌آفرینان و مبارزان خراسانی در دوران پیروزی انقلاب و زندانیان سیاسی پیش از انقلاب برگزار شد.

در پایان این مراسم، کتاب روز شمار انقلاب اسلامی به روایت اسناد ساواک(خراسان رضوی) توسط آیت‌الله علم الهدی امام جمعه مشهد رونمایی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز