خبرگزاری کار ایران

با ارسال پیامی؛

وزیر ارشاد درگذشت آیت الله انصاری شیرازی را تسلیت گفت

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۵۱۳

علی جنتی در پیام خود، درگذشت آیت الله انصاری شیرازی را به مقام معظم رهبری، مراجع تقلید، حوزه‌های علمیه، شاگردان آن بزرگوار و خانواده بزرگوار ایشان تسلیت گفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی، درگذشت آیت الله یحیی انصاری شیرازی را تسلیت گفت.

علی جنتی در این پیام، آیت الله یحیی انصاری شیرازی را از جمله ۱۲ شخصیت پیشرو در اعلام مرجعیت حضرت امام(ره) و حرکت‌های انقلابی معرفی کرد.

به گزارش ایلنا؛ در این پیام آمده است:

رحلت فقیه عارف، فیلسوف متأله و مجاهد نستوه، حضرت آیت الله یحیی انصاری شیرازی، فقدانی سترگ در پیکره علمی و فرهنگی کشور است. این شخصیت عظیم، سالیان طولانی به تربیت شاگردان و تعلیم حکمت و تزکیه خود و جامعه پرداخت. در دوران مبارزه با نظام ستمشاهی از جمله ۱۲ شخصیت پیشرو در اعلام مرجعیت امام(ره) و حرکت‌های انقلابی بود و بعد از انقلاب نیز پشتوانه‌ای محکم برای نظام و مردم شریف شیراز محسوب می‌شد.

زندگی ساده، تواضع، فروتنی، تقوا و ورع ازجمله خصایل برجسته آن بزرگوار بود که تمام معنا در ایشان تجسم داشت.

وزیر ارشاد در پیام خود، درگذشت این عالم فرزانه را به مقام معظم رهبری، مراجع تقلید، حوزه‌های علمیه، شاگردان آن بزرگوار و خانواده بزرگوار ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال علو درجات را برای آن مرحوم مسئلت کرد.

آیت الله یحیی انصاری شیرازی سحرگاه روز یکشنبه ۱۴ دی ماه ۱۳۹۳ مصادف با ۱۲ ربیع الاول ۱۴۳۶ در شهر قم درگذشت.

انصاری شیرازی امروز دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ در قم تشییع و در حرم فاطمه معصومه به خاک سپرده شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز