خبرگزاری کار ایران

مولاوردی در دیدار با سفیر جدید نروژ در تهران:

سیاست تعامل دولت تدبیر و امید فرصت مناسبی برای تحکیم روابط تهران اسلو است

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۱۳۶

ما مطمئنیم با تعامل و گفت و گو روابط مستحکم‌تر از پیش خواهد شد و این گفت‌و‌گوها به‌ویژه در حوزه حقوق بشر و وضعیت زنان می‌تواند سازنده باشد.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، سیاست تعامل و گفت و گو از سوی دولت تدبیر و امید را فرصت مناسبی برای تحکیم روابط تهران اسلو دانست.

به گزارش ایلنا، شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، امروز چهارشنبه در دیدار با «اودیسه نورهیم» سفیر جدید نروژ در ایران با تبریک سال نو میلادی گفت: سابقه و پیشینه همکاری‌های مثبت دو کشور در زمینه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی می‌تواند زمینه همکاری‌های بیشتر را به‌ویژه در زمینه زنان و خانواده فراهم کند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به افزایش همکاری‌های مشترک دو کشور افزود: سیاست خارجی دولت تدبیر و امید بر اساس احترام متقابل بنا شده که می‌تواند دوستی و همکاری ایران با بسیاری از کشورها را بیش از پیش گسترش دهد.

مولاوردی با بیان اینکه یکی از شعارهای دولت، تعامل سازنده با دولت‌های جهان است، تصریح کرد: ما مطمئنیم با تعامل و گفت و گو روابط مستحکم‌تر از پیش خواهد شد و این گفت‌و‌گوها به‌ویژه در حوزه حقوق بشر و وضعیت زنان می‌تواند سازنده باشد.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با اعلام اینکه چالش اصلی ما در حوزه بین‌الملل نحوه نگرش و نگاهی است که به موقعیت زن ایرانی وجود دارد، از سفیر نروژ خواست که با تبادل اطلاعات کافی، تلاش کند به تبلیغات اشتباه در خصوص وضعیت زنان در ایران پایان داده شود.

اودیسه نورهیم نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از به وجود آمدن فرصت تعامل و گفت‌وگو، اظهار داشت: ایران و نروژ باید با ترسیم علایق مشترک زمینه همکاری‌های بیشتری را فراهم کنند.

سفیر جدید نروژ در تهران با اشاره به وضعیت متفاوت زنان در نروژ ادامه داد: هنگام ماموریت به ایران سوال اصلی من این بود که چگونه مورد پذیرش قرار می‌گیرم که خوشبختانه استقبال خوبی از من شد به‌طوری که توصیه می‌کنم کشورهای دیگر نیز سفرای خانم به ایران اعزام کنند.

وی تاکید کرد: طبق آماری که به دست آورده‌ام متوجه شدم که اکثر دانشجویان ایران خانم هستند و حتی زنان کارآفرین زیادی در ایران وجود دارد، این آمار می‌تواند چهره حقوق بشری مناسب‌تری از ایران به جهان ارائه دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز