خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در نشست مطبوعاتی با نخست وزیر سوریه:

حمایت ایران از محور مقاومت یک موضوع راهبردی است

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۱۶۸

همکاری ایران و سوریه در جهت رفع موانع و تسهیل فعالیت‌های اقتصادی بین بخش‌های خصوصی و دولتی ادامه داشته و دو کشور در زمینه همکاری‌های بلندمدت اقتصادی و پروژه های زیربنایی برای بازسازی سوریه همکاری داشته و این همکاری همچنان ادامه خواهد داشت.

معاون اول رییس جمهور شامگاه سه‌شنبه در نشست مطبوعاتی مشترک با وائل الحلقی نخست وزیر سوریه با اشاره به حمایت‌های ایران و سوریه از یکدیگر در مقاطع حساس، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس سوریه حمایت کاملی از ایران انجام داد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری اضافه کرد: امروز که سوریه که در شرایطی سخت قرار دارد، ما باید از این کشور حمایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: رابطه دو کشور از زمان امام خمینی(ره) و مرحوم حافظ اسد بنیانگذاری شد و تا کنون گسترش بسیار خوبی داشته است.

جهانگیری در ادامه با اشاره به روابط اقتصادی بسیار گسترده تهران – دمشق افزود: همکاری ایران و سوریه در جهت رفع موانع و تسهیل فعالیت‌های اقتصادی بین بخش‌های خصوصی و دولتی ادامه داشته و دو کشور در زمینه همکاری‌های بلندمدت اقتصادی و پروژه های زیربنایی برای بازسازی سوریه همکاری داشته و این همکاری همچنان ادامه خواهد داشت.

جهانگیری با اشاره به ملاقات‌های متعدد صورت گرفته در سفر نخست وزیر سوریه افزود: در این ملاقات‌ها بر تداوم همکاری دو کشور در تمامی زمینه ها تاکید شد.

معاون اول رییس جمهور گفت: امیدواریم دولت و ملت سوریه بتوانند این شرایط دشوار را پشت سر گذاشته و با پیروزی بر مشکلات فائق آیند.

معاون اول رییس جمهور از سوریه به عنوان یکی از حلقه های محور مقاومت یاد کرد و گفت: حمایت جمهوری اسلامی ایران از محور مقاومت یک موضوع راهبردی است.

نخست وزیر سوریه نیز در این نشست خبری با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت این کشور، سلام بشار اسد رییس جمهور سوریه را به مقام معظم رهبری و دکتر روحانی و همه مسئولین ایرانی ابلاغ کرد.

وائل الحقی هدف از سفر خود را تکمیل برنامه های گذشته و تعمیق روابط تهران – دمشق عنوان کرد و افزود: این سفر به منظور تقویت همکاری ها در همه زمینه ها بخصوص سیاسی و اقتصادی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در این سفر همه دورنمای همکاری های میان دو کشور را مورد بررسی قرار دادیم، خاطرنشان کرد: همچنین به بحثتعمیق و پایدار ساختن مناسبات و روابط در زمینه های سیاسی و اقتصادی پرداختیم.

الحلقی با ستایش حمایت های جمهوری اسلامی ایران از پایداری ملت سوریه، تصریح کرد: ایران و سوریه در مبارزه با تروریسم فرامرزی در یک سنگر هستند و سوریه مسئولیت مبارزه با این تروریسم جهانی را بر عهده دارد که از ۸۰ کشور دنیا به سوریه آمده اند و ارتش و نیروهای مسلح سوریه با مهارت ‌های خود توانست پیروزی‌های شگرفی را به دست آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز