خبرگزاری کار ایران

روحانی در فرودگاه مهرآباد:

دستاوردهای سفر به جمهوری آذربایجان مثبت و در راستای تامین منافع دو ملت بود

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۱۵۸

اراده دولت این بود که بخش‌های خصوصی دو کشور فعال شوند و معتقدیم اگر زمینه‌ها و شرایط لازم برای فعالیت سرمایه‌گذاران فعال شود، شاهد روابط اقتصادی بسیار مناسبی بین دو کشور خواهیم بود.

رییس جمهور دستاوردهای سفر به جمهوری آذربایجان را مثبت و سازنده و در راستای تأمین و تقویت منافع دو ملت و دو کشور توصیف کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی امروز پنجشنبه پس از بازگشت از باکو و در فرودگاه مهرآباد به خبرنگاران گفت: از سال گذشته تاکنون چهار نوبت با رییس‌ جمهوری آذربایجان دیدار و مذاکره داشته و در این دیدارها گام به گام روابط و مناسبات دو کشور را بهم نزدیک‌تر کرده‌ایم.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: در جریان این سفر شش سند همکاری در بخش‌های مختلف به امضاء رسید و روسای جمهور دو کشور در خصوص گسترش بیش از پیش روابط تهران – باکو در بخش‌های مختلف بویژه در زمینه‌های اقتصادی، انرژی، محیط‌زیست، ‌راه‌آهن، کریدور شمال – جنوب و همکاری‌های چند جانبه و همچنین مسایل سیاسی و منطقه‌ای، مذاکرات مفصلی انجام داده و به توافق خوبی دست پیدا کردیم.

روحانی با اشاره به اهمیت دیدار با سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی دو کشور، گفت: اراده دولت این بود که بخش‌های خصوصی دو کشور فعال شوند و معتقدیم اگر زمینه‌ها و شرایط لازم برای فعالیت سرمایه‌گذاران فعال شود، شاهد روابط اقتصادی بسیار مناسبی بین دو کشور خواهیم بود.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: در گفتگو با همتای آذربایجانی خود در خصوص مسایل بانکی، عوارض گمرکی و موضوعات مرزی و تعدیل تعرفه‌ها توافقات کلی انجام شده و مقرر گردید، نتایج نهایی از سوی هیأت‌های دو کشور در این زمینه‌ها حاصل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز