خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار سفیر جدید آکرودیته شیلی:

روابط مستحکم با کشورهای آمریکای لاتین خواست ایران است

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۱۴۴

رئیس جمهور: ایران و شیلی به عنوان کشورهای در حال توسعه درباره مسایل جهانی اهداف مشترکی دارند و می توانند در مجامع بین المللی با رایزنی بیشتر، همکاری بهتری داشته باشند.

رییس جمهوری، جایگاه و نقش کشورهای آمریکای لاتین را در مسایل جهانی بسیار مهم دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان روابط مستحکم و خوب با کشورهای این منطقه از جمله شیلی است.

به گزارش ایلنا حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» روز سه شنبه و پس از دریافت استوار نامه سفیر جدید آکرودیته شیلی اظهارداشت: شرایط حاکم بر نظام بین الملل اقتضا می کند که کشورها برای توسعه همکاری های اقتصادی و حل مسایل امنیتی با یکدیگر همکاری کنند.

وی افزود: ایران و شیلی به عنوان کشورهای در حال توسعه درباره مسایل جهانی اهداف مشترکی دارند و می توانند در مجامع بین المللی با رایزنی بیشتر، همکاری بهتری داشته باشند.

رییس دولت تدبیر و امید، ضمن استقبال از تصمیم دولت شیلی برای تاسیس سفارت در تهران یادآور شد: بدون تردید اراده سیاسی دولت های دو کشور برای توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و علمی است و با توجه به حسن سابقه ای که ملت های دو کشور از یکدیگر دارند، می توان شاهد حرکت رو به رشدی در این زمینه ها بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز