خبرگزاری کار ایران

برای شرکت در اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر؛

روحانی نیویورک را به مقصد آستاراخان ترک کرد

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۷۱۱

در مراسم بدرقه حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حسن روحانی در فرودگاه جان. اف. کندی نیویورک، سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد و جمعی از کارکنان این نمایندگی حضور داشتند.

رییس‌جمهور کشورمان صبح امروز(یک‌شنبه) به وقت تهران، نیویورک را به مقصد آستاراخان در روسیه ترک کرد تا در چهارمین اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر شرکت کند.

به گزارش ایلنا، در مراسم بدرقه حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حسن روحانی در فرودگاه جان. اف. کندی نیویورک، سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد و جمعی از کارکنان این نمایندگی حضور داشتند.

روحانی روز سه‌شنبه، اول مهر ماه برای شرکت در شصت و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد وارد نیویورک شده بود.

رییس‌جمهور کشورمان در جریان سفر پنج روزه خود به نیویورک، علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و سخنرانی در نشست سران در زمینه تغییرات آب و هوا، با سران کشورهای مختلف و مقامات نهادهای بین‌المللی از جمله دبیرکل سازمان ملل متحد و رییس شورای اروپایی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

روحانی در جریان این سفر با روسای جمهوری ترکیه، ونزوئلا، فرانسه، اتریش، اسلوونی، بولیوی، سوییس، عراق و گینه و همچنین نخست‌وزیران ژاپن، انگلیس، عراق، گرجستان و لبنان و وزیر امور خارجه آلمان دیدار کرد و درباره مهم‌ترین مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به بحثو تبادل نظر پرداخت.

رییس‌جمهور همچنین طی نشست‌هایی جداگانه در جمع نخبگان سیاسی اندیشکده‌های آمریکایی، اعضای اندیشکده‌های آمریکایی، فعالان و صاحبنظران و سرمایه‌گذاران شرکت های آمریکایی، رهبران جوامع اسلامی آمریکا، ایرانیان مقیم آمریکا، کارآفرینان ایرانی مقیم آمریکا و اساتید و دانشجویان ایرانی مقیم این کشور حاضر شد و دیدگاه ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد.

روحانی در این سفر، ضمن گفت‌و‌گوی اختصاصی با شبکه‌های تلویزیونی PBS و CNN، طی نشستی مطبوعاتی در نیویورک به سوالات نمایندگان رسانه‌های بین المللی پاسخ داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز