خبرگزاری کار ایران

جهانگیری: / تکرار /

اعتیاد جوانان تحصیلکرده می تواند آثار مخرب اقتصادی و فرهنگی برای کشور داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۶۳۷

علیرغم همه بدرفتاری‌های غرب با ایران از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی خود را متعهد دانسته بر اساس آموزه‌های دینی و ارزش‌های انسانی با مواد مخدر مبارزه‌ای بی‌امان داشته باشد که نمونه آن ۳۷۰۰ شهید و بیش از ۱۲ هزار جانباز است که در این عرصه جانفشانی کرده‌اند.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: برای حفظ و صیانت از نیروی انسانی از خطر اعتیاد باید همه به خصوص رسانه‌ها، مبارزه با مواد مخدر را به عنوان یک تکلیف انسانی و ملی در اولویت کار خود قرار دهند که در این میان خانواده‌ها نیز می‌توانند نقش موثری را ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسحاق جهانگیری در مراسم امحای بیش از ۵ تن مواد مخدر و روانگردان به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: موضوع مواد مخدر و روانگردان در جهان امروز به یکی از معضلات مهمی تبدیل شده که نگرانی جدی دولت‌ها و ملت ها را برانگیخته است.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بر اساس گزارشات رسمی بین‌المللی مواد مخدر، جنایت و تروریسم سه تهدید مهم بین‌‌المللی به حساب می‌آیند و در میان این سه دسته مواد مخدر به عنوان دست نامرئی است که جنایات سازمان یافته‌ای از این موضوع سرچشمه می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امنیت و ثبات در توسعه کشورها امروز با مواد مخدر درگیر شده است، افزود: مبارزه با این پدیده شوم مستلزم حمایت از سرمایه‌های اجتماعی و ارزش‌های انسانی است که باید به طور جدی و بی‌وقفه ادامه یابد.

جهانگیری تصریح کرد: گردش مالی هنگفتی در تجارت مواد مخدر وجود دارد و همچنین درآمد سرشاری که از این محل کسب می‌شود، زمینه‌ای شده برای اینکه افراد مختلفی به آن گرایش یابند که در نتیجه این فعالیت ضدانسانی جامعه جهانی به شدت در معرض آثار سوء مصرف مواد مخدر قرار گرفته است.

وی بیشترین کشف مواد مخدر را در افغانستان عنوان کرد که بر اساس آمار هر ساله رو به فزونی می‌رود.


معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: کشورها به دلیل ارتباط و فاصله‌ای که با افغانستان داشته‌اند، آسیب‌ دیده‌اند و به طور طبیعی همسایگان آن به ویژه جمهوری اسلامی آسیب‌های زیادی را از این منظر متحمل شده که نتیجه این وضعیت تعداد قابل توجه آمار معتادین در کشور است و این آمار وقتی ما را بیشتر نگران می‌کند که می‌بینیم بیشتر به سمت نیروهای جوان و تحصیلکرده گرایش پیدا می‌کند که می‌تواند آثار بسیار مخرب اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را برای کشور در بر داشته باشد.

جهانگیری تاکید کرد: علیرغم همه بدرفتاری‌های غرب با ایران از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی خود را متعهد دانسته بر اساس آموزه‌های دینی و ارزش‌های انسانی با مواد مخدر مبارزه‌ای بی‌امان داشته باشد که نمونه آن ۳ هزار و ۷۰۰ شهید و بیش از ۱۲ هزار جانباز است که در این عرصه جانفشانی کرده‌اند.

جهانگیری با بیان اینکه ایران برای رسیدن به توسعه‌ای جدی دارای یک برنامه جدی است، افزود: پیش نیاز یک توسعه جدی در یک کشور وجود نیروی انسانی فعال و سالم خلاق و کارآمد است و برای حفظ و صیانت از نیروی انسانی از خطر اعتیاد باید همه به خصوص رسانه‌ها، مبارزه با مواد مخدر را به عنوان یک تکلیف انسانی و ملی در اولویت کار خود قرار دهند که در این میان خانواده‌ها نیز می‌توانند نقش موثری را ایفا کنند.
وی گفت: همانگونه که وزیر کشور هم تاکید کرده است اجتماعی کردن یکی از بهترین راه‌های مبارزه با مواد مخدر است و ما از مردم برای حل این مساله یاری می‌خواهیم.

جهانگیری درمان معتادین را از مسائل مهم دیگری در بحثمبارزه با مواد مخدر عنوان کرد و گفت: ما باید کمک کنیم تا معتادین بتوانند به جامعه برگردند و شرایط را برای جامعه‌پذیری آنها مهیا کنیم.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ما امروز شاهد یک رابطه تنگاتنگ بین تولید و قاچاق مواد مخدر و فرآیندهایی مانند افراطی‌گری در همه مناطق به ویژه در منطقه خودمان(خاورمیانه) هستیم.

وی بار دیگر تصریح کرد: برای مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری باید تلاش کرد با قاچاق مواد مخدر به طور جدی برخورد شود و جوامع بین‌المللی به ویژه باید در این خصوص وظیفه خود را به طور جدی انجام دهند و کشت مواد مخدر متوقف شود.

وی ادامه داد: در پی ده‌ سالی که کشورهای ناتو در افغانستان حضور داشتند، تولید مواد مخدر ۳۰ برابر افزایش پیدا کرده که بر این اساس باید گفت که آنها یا مشوق کشت بودند و یا اینکه توانایی ریشه‌کن کردن آن را نداشتند اما در هر صورت می‌توان گفت که کشورهای غربی می‌توانند در مبارزه در این عرصه گام‌های مهمی بردارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز