خبرگزاری کار ایران

شمخانی در دیدار با نیچروان بارزانی:

مسئولین عراق در برابر آزمونی تاریخی قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۲۹۶

امروز زمانی است که کرد و شیعه و سنی برای دفاع از عراق یکپارچه و متحد ضمن بازگرداندن آرامش و امنیت به این کشور، خطر تروریسم و توسعه آن در منطقه را دفع نمایند.

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار نیچروان بارزانی، نخست‌وزیر و هیات بلندپایه از مسئولین اقلیم کردستان عراق گفت: توسعه تروریسم و آثار مخرب آن که با حمایت آشکار و پنهان برخی مدعیان صلح و امنیت در جهان و حامیان منطقه‌ای آنان صورت پذیرفته است تهدیدی نگران‌کننده برای اصول و ارزش‌های انسانی و اخلاقی است.

به ایلنا، شمخانی با تاکید بر موضع قاطع جمهوری اسلامی ایران در جلوگیری از نفوذ و گسترش تهدید تروریسم، بحران موجود در کشور عراق را ناشی از دخالت و همکاری دشمنان غربی و منطقه‌ای ملت عراق و با هدف جلوگیری از تحقق خواست و اراده مردم این کشور عنوان کرد و افزود: امروز زمانی است که کرد و شیعه و سنی برای دفاع از عراق یکپارچه و متحد ضمن بازگرداندن آرامش و امنیت به این کشور، خطر تروریسم و توسعه آن در منطقه را دفع نمایند.

وی اتحاد عناصر بعثی، تکفیری و مزدوران انسان‌نما که با حمایت مالی و اطلاعاتی سردمداران تابلودار تروریسم دولتی، جلوه‌هایی غیرقابل باور از توحش و شقاوت غیرقابل باور را در معرض نگاه نگران جهانیان قرار داده‌اند، دلیلی محکم برای برخورد شدید با این جریان ضدبشری عنوان کرد و افزود: امروز مسئولین و سیاستمداران کشور عراق با هر گرایش و رویکردی در برابر آزمونی تاریخی برای اتحاد در مسیر نابودی تروریست‌هایی که مفاهیم انسانی را ملکوک نموده‌اند قرار دارند.

نیچروان بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی جامع از روند تحولات نظامی، سیاسی و امنیتی در عراق با تاکید بر اراده قاطع دولت اقلیم برای مقابله با تهدید تروریست‌های تکفیری اظهار داشت: گروهک‌های تروریستی که با اقدامات غیرانسانی و خشن، بی‌رحمانه مردم بیگناه را برای ایجاد وحشت در پیش گرفته‌اند نه تنها دشمن مشترک همه کشورها، اقوام و مذاهب هستند بلکه تهدیدی بسیار خطرناک برای بشریت به حساب می‌آیند.

وی با اشاره به روابط تاریخی میان مردم عراق به ویژه اکراد این کشور با جمهوری اسلامی و ضرورت تقویت و ارتقای همکاری هدفمند در مسیر دفع تهدیدات و بحران‌های جاری در کشور عراق، اظهار کرد: دولت اقلیم کردستان از مجموعه ظرفیت‌های خود برای حفظ انسجام و یکپارچگی عراق استفاده خواهد کرد و اجازه نخواهد داد که وحدت و انسجام کشور عراق دستخوش اقدامات غیرانسانی تروریست‌های بی‌هویت و ضد بشر شود.

بارزانی در این دیدار با تاکید بر ضرورت مسئولیت‌پذیری و ایفای نقش فعال از سوی مجموعه گروه‌ها، احزاب، ادیان و اقوام عراقی برای مقابله با تهدیداتی که امنیت ملی این کشور را با مخاطرات شکننده مواجه ساخته است، افزود: مردم عراق با حفظ وحدت و انسجام ملی بحران موجود را نیز چون گذشته پشت سر خواهند گذارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز