خبرگزاری کار ایران

مولاوردی:

دولت تدبیر و امید، رویکردی جدید در وضعیت زنان و خانواده دنبال می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۲۹۲

دولت امروز در کشور رویکرد اعتدال‌گرایی و عدالت محوری را در همه زمینه‌ها برگزیده که ثمرات آن را در آینده کشور مشاهده خواهیم کرد. / نیاز امروز جامعه ما این است که بتواند از پتانسیل و ظرافت‌های مدیریت زنان در عرصه‌های مدیریتی کشور استفاده کند.

معاون رییس‌ جمهوری در امور زنان و خانواده با تشریح برنامه‌های معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برای حضور مؤثر و پررنگ زنان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور، از تدوین سیاست‌های حمایتی برای فعال شدن انجمن‌ها و سازمان‌های غیردولتی بانوان خبر داد.

به گزارش ایلنا، شهیدخت مولاوردی که عصر دوشنبه در جمع نمایندگان انجمن‌های بانوان جامعه آشوریان کشور سخن می‌گفت، با بیان این‌که امروز با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید فصل جدیدی از مدیریت در کشور شروع شده، خاطرنشان کرد: مطمئناً به دنبال سیاست‌های دولت تدبیر و امید، رویکردی جدید در وضعیت زنان و خانواده خواهیم داشت.

وی افزود: دولت امروز در کشور رویکرد اعتدال‌گرایی و عدالت محوری را در همه زمینه‌ها برگزیده که ثمرات آن را در آینده کشور مشاهده خواهیم کرد.

معاون رییس‌ جمهوری در امور زنان و خانواده، حل و فصل بسیاری از مشکلات زنان را ریشه‌دار در رفع مشکلات عمده کشور و جامعه دانست و گفت: مطمئناً اگر جامعه به سمت پیشرفت و توسعه حرکت کند، زنان نیز زندگی آرام، همراه با رفاه و مسئولیت خواهند داشت.

مولاوردی تصریح کرد: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در چشم‌انداز دوره‌ای جدید و اسناد راهبردی پیرامون آن قصد دارد تا زن ایرانی را با شاخصه‌هایی که رییس‌جمهوری ارائه دادند همراه با کرامت انسانی، دسترسی عادلانه به فرصت‌ها و منابع و ارتقاء کیفیت زندگی زنان به جامعه معرفی کند که در این چارچوب تلاش‌های خود را آغاز کرده‌ایم.

معاون رییس‌ جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به وجود برخی از قوانین و مصوبات که مشکلاتی را در مسیر اعطای تسهیلات به زنان بویژه زنان شاغل بوجود آورده، گفت: معتقدیم در اعطای تسهیلات به زنان بویژه زنان شاغل باید بازنگری صورت گیرد که در این راستا در تلاش هستیم تا بتوانیم با همکاری و هماهنگی مجلس این تسهیلات از جمله طرح بیمه زنان خانه‌دار را تحت برنامه بیمه اجتماعی فراگیر کشور، برای زنان شاغل ایجاد کنیم.

مولاوردی همگرایی و همبستگی زنان در جهت دستیابی به اهداف و پیشبرد برنامه‌ها در حوزه زنان و خانواده را مورد اشاره قرار داد و گفت: قصد داریم تا کارگروه زنان اقوام و ادیان مختلف را در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تشکیل دهیم تا بتوانیم از ظرفیت سازمان‌های مردم ‌نهاد در جهت ارتقاء جایگاه این گروه از زنان کشور استفاده کنیم.

معاون رییس‌ جمهوری در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: امروز زنان ایران در سطوح مختلف زندگی شخصی و اجتماعی مهیا بوده و می‌توانند کشور را در مسیر رسیدن به پیشرفت کمک کرده و در این راستا تأثیرگذار باشند.

مولاوردی با اشاره به این‌که عزم ملی بدون اتکا به ظرفیت‌ها و توانمندی زنان کشور محقق نمی‌شود، افزود: تلاش می‌کنیم با توجه به رویکرد اعتدالی دولت، تعادل را در مسئولیت‌پذیری‌های زنان در عرصه‌های گوناگون لحاظ کرده و توازن میان نقش زنان و مردان در عرصه‌های مدیریتی کشور را مورد توجه قرار دهیم.

معاون رییس‌ جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: حضور پررنگ زنان در بدنه دولت یکی از برنامه‌های اصلی رییس‌ جمهوری در دولت تدبیر و امید است و امروز می‌بینیم که زنان مدیریت‌های میانی را تجربه می‌کنند به گونه‌ای که هم‌اکنون در کشور چهار فرماندار زن حضور داشته و در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز اعتماد خوبی نسبت به حضور بانوان شد.

مولاوردی اظهار داشت: نیاز امروز جامعه ما این است که بتواند از پتانسیل و ظرافت‌های مدیریت زنان در عرصه‌های مدیریتی کشور استفاده کند.

معاون رییس‌ جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به این‌که با تلاش این معاونت اعتبارات برای حمایت از سازمان‌های غیردولتی تصویب و منتظر تخصیص این اعتبارات هستیم، گفت: امیدواریم در سال ۹۳ بتوانیم برنامه‌هایی را برای بهبود وضعیت زنان کشور ایجاد کرده و همه در کنار هم ایرانی آباد و آزاد را بسازیم و کمک کنیم تا کشور در جایگاه شایسته خود قرار گیرد.

پیش از سخنان معاون رییس‌ جمهوری در امور زنان و خانواده، نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی گزارشی از وضعیت جامعه آشوریان کشور و فعالیت بانوان آشوری ارائه کرد.

هم‌چنین برخی از بانوان و فعالان کمیته‌ها و انجمن‌های بانوان آشوری کشور به بیان دغدغه‌ها، مشکلات و ارائه پیشنهادات در راستای حل آنها پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز