خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار پوتین:

مشارکت و همگرایی ایران و روسیه منطقه‌ای باثبات و امن را بوجود می‌آورد

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۸۲۸

دو کشور در خصوص توسعه و تقویت روابط دوجانبه نیز تصمیمات راهبردی و رایزنی‌های فراوانی در سطوح کارشناسی با یکدیگر داشته‌اند.

رییس‌ جمهور در دیدار با ولادیمیر پوتین رییس‌ جمهوری روسیه با تأکید بر توسعه و تقویت بیش از پیش مناسبات دو کشور گفت: مشارکت و همگرایی ایران و روسیه زمینه‌ساز ایجاد منطقه‌ای باثبات و امن خواهد شد.

به گزارش ایلنا، حسن روحانی در این دیدار که عصر چهارشنبه به وقت محلی در حاشیه چهارمین اجلاس سران سیکا انجام گرفت، ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با رییس‌جمهور روسیه تصریح کرد: از ملاقات روسای جمهور ایران و روسیه در حاشیه اجلاس بیشکک تا به امروز تحولات فراوانی را در جهان شاهد بودیم، اما با وجود این جریانات روابط دو کشور همواره و روزبه‌روز گرم‌تر و صمیمی‌تر شده و اعتماد و علاقه دو کشور در جهت ایجاد روابطی پایدار توسعه یافته است.

رییس‌ جمهوری اظهار داشت: روسیه نه تنها همسایه و دارای تاریخی عمیق در روابط با ایران است، بلکه مطمئناً توسعه همکاری‌ها و مشارکت‌های دو کشور زمینه‌ساز ایجاد منطقه‌ای امن خواهد بود.

وی با بیان اینکه همفکری‌ها و همکاری ایران و روسیه در جهت ایجاد صلح در منطقه طی ماه‌های گذشته بسیار مؤثر بوده است، افزود: دو کشور در خصوص توسعه و تقویت روابط دوجانبه نیز تصمیمات راهبردی و رایزنی‌های فراوانی در سطوح کارشناسی با یکدیگر داشته‌اند.

روحانی با تاکید بر اهتمام جمهوری اسلامی ایران بر گسترش روابط همه جانبه با روسیه گفت: توسعه مناسبات میان ایران و روسیه نه تنها به نفع دو کشور و دو ملت است بلکه همه ملت‌های منطقه از این رابطه بهره‌مند خواهند شد.

رییس‌ جمهوری روسیه نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات مجدد با دکتر روحانی، ایران و روسیه را همسایگان دیرینه و شرکای مطمئنی برای یکدیگر توصیف کرد و افزود: مواضع دو کشور حتی در شرایط بحران‌زده بین‌المللی در یک جهت بوده است.

وی تصریح کرد: ایران و روسیه پروژه‌های مشترک در حال پیشرفتی با یکدیگر دارند، اما امکانات و ظرفیت‌های فراوان دیگری هم در دو کشور وجود دارد که باید از آنها در جهت توسعه روابط استفاده کنیم.

ولادیمیر پوتین با اشاره به ملاقات در بیشکک و مکالمات تلفنی با دکتر روحانی و دیدارهای کارشناسان دو کشور، تصریح کرد: البته ایران و روسیه مسئولیت خطیری در حفظ ثبات، امنیت و توسعه منطقه خزر دارند که این می‌تواند دستور کار مهم و بزرگی برای دو کشور قلمداد شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز