خبرگزاری کار ایران

معاون حفاظت و امنیت سازمان انرژی اتمی خبر داد:

خنثی شدن خرابکاری در سایت IR - ۴۰ خنداب اراک

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۷۶۶

با مساعدت و همکاری مؤثر وزارت اطلاعات و سایر مراجع امنیتی کشور در چند ماه گذشته مواردی از خرابکاری صنعتی با عنایت ائمه اطهار و هم‌چنین رصد هوشمندانه شناسایی و قبل از بهره­‌برداری خنثی شد که از آن جمله می‌توان به خرابکاری در بخشی از فرآیند سایت IR - ۴۰خنداب اراک اشاره کرد.

آزمایشگاه‌های تخصصی مقابله با خرابکاری صنعتی با حضور رییس سازمان انرژی اتمی ایران و معاون حفاظت و امنیت هسته‌ای و جمعی از مدیران و کارکنان این سازمان به بهره‌برداری کامل رسید.

به گزارش ایلنا، علی‌اصغر زارعان، معاون حفاظت و امنیت هسته‌ای سازمان انرژی اتمی در حاشیه این مراسم که روز چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد، اظهار کرد: راه­ اندازی این آزمایشگاه‌­های تخصصی با استفاده از پتانسیل و توان داخلی و با هدف شناسایی، پیشگیری و مقابله با تهدیدات و با استفاده از ظرفیت­‌های فنی و تکمیل تجهیزات کنترل و ارزیابی امنیتی، برخورد مؤثر و دقیق با رویدادهای پیش­‌رو، افزایش عمق و کیفیت عملیات حفاظتی بر کلیه ادوات و تجهیزات صنعتی و نیمه صنعتی مورد استفاده در بخش‌های مختلف صنعت هسته‌ای و فن‌آوری‌های روز از جمله مقابله با بدافزارهای نوین تکمیل شده است. در این راستا آزمایشگاه آنالیز مواد، آزمایشگاه شیمی، آزمایشگاه فیزیک، آزمایشگاه مکانیک، الکترونیک، مقابله با ریز فرستنده ها و… مورد استفاده قرار گرفته و متخصصین بی­ادعا و گمنام این سازمان با هوشیاری کامل تلاش می‌کنند از وقوع حوادثاحتمالی در این فرآیندها جلوگیری کنند.

معاون حفاظت و امنیت سازمان هم‌چنین با اشاره به اهداف و اقدامات بیگانگان علیه فعالیت‌های علمی، صنعتی و فن‌آوری­‌های کشورمان گفت: دشمن به انگیزه‌های متعدد از جمله آثار مخرب­‌تر، فقدان تبعات بین­‌المللی، گستردگی دامنه نفوذ، هزینه کم‌تر، ایجاد جو روانی در جامعه و تضعیف توان فنی و اقتصادی برای خرابکاری صنعتی و تحقق نیات بدخواهانه خود در قالب خرابکاری صنعتی، سرمایه­‌گذاری هدف‌مندی را انجام می­‌دهد. البته خرابکاری صنعتی جزء تاکتیک‌ها و رویکرد قدیمی دولت‌های قدرتمند بوده و سابقه آن به جنگ جهانی دوم برمی‌گردد.

معاون سازمان انرژی اتمی ادامه داد: خرابکاری‌ها در منابع حیاتی و زیرساختی هم‌چون آب، برق، گاز، مخابرات، نفت، نیروگاهی، هسته‌ای و دفاعی، جزء اهداف و اقدامات جهان سلطه بوده که در دستور کار آن‌ها با شیوه‌های پیچیده، جدید و متنوع قرار گرفته است. در این راستا حسب رهنمودها و منویات حکیمانه رهبر معظم انقلاب مبنی بر " ساماندهی وضعیت داخلی به گونه­‌ای که دشمن از پیروزی خود مطمئن نباشد و زمینه را برای ماجراجویی فراهم نبیند "، با تدبیر و هوشمندی توأم با اقدامات ویژه و پیاده­‌سازی طرح­‌های عملیاتی برای کشف و خنثی­‌سازی انواع تهدیدات جدید سخت و نرم، مد نظر قرار گرفته است.

زارعان افزود: با مساعدت و همکاری مؤثر وزارت اطلاعات و سایر مراجع امنیتی کشور در چند ماه گذشته مواردی از خرابکاری صنعتی با عنایت ائمه اطهار و هم‌چنین رصد هوشمندانه شناسایی و قبل از بهره­‌برداری خنثی شد که از آن جمله می‌توان به خرابکاری در بخشی از فرآیند سایت IR - ۴۰خنداب اراک اشاره کرد.

او گفت: بنده حقیر در کنار تمامی زحمت کشان و خدمت گزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برآنیم تا ان‌شاءالله بر حسب شرایط تهدید و دشمنی­‌های گوناگون و متنوع جهان سلطه با همبستگی و تعامل همه جانبه در ظل توجهات حضرت ولی عصر(ع) و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با همکاری سایر مبادی و حمایت­‌های بی­‌دریغ نمایندگان مجلس به‌خصوص لاریجانی، رییس مجلس و دعای مردم غیور و با بصیرت ایران اسلامی از صنعت هسته­‌ای امید دشمنان را با تلاش مضاعف نا امید و به یاس تبدیل کنیم.

در ادامه زارعان در جمع­ حاضران پیرامون فرهنگ شهادت و ایثار گفت: باید در همه مراحل به خدا توکل داشته باشیم و در اقدامات هوشمندانه همراه با ایستادگی در مقابل نظام سلطه و زیادخواهی آنان سرتعظیم فرود نیاورده و با تلاش مجدانه امید به آینده داشته باشیم و با نشر علم روز به روز به عزت و اقتدار ملی کشور بیافزایم. سلوک ما اخلاق و اخلاق­مداری است و از اصول خود عقب­‌نشینی نخواهیم کرد.

وی در پایان گفت: اگر مروری به گذشته داشته باشیم می‌بینیم اوایل انقلاب کجا بودیم و حال حاضر در چه شرایطی به‌سر می­بریم. همه عرصه­‌ها به‌خصوص عرصه تولید علم و فن‌آوری که پیشرفت همه جانبه کشور را موجب شده، باعثعصبانیت استکبار شده و استقلال جمهوری اسلامی ایران را نشانه­‌روی کرده است. از این‌رو با تلاش و تقویت انگیز­ه­‌های دینی و ملّی، آینده­ای بسیار روشن برای کشور رقم خواهد خورد، بنابراین نباید تسلیم عملیات روانی جبهه استکبار شویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز