خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع:

خود کفایی در فناوری‌های صنعتی و دفاعی از دستاوردهای مهم انقلاب است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۷۸

امروز هر چند از خارج اجناسی وارد می‌شود و برخی بی‌تدبیری‌ها سبب شده است بخشی از بازار در اختیار دیگران قرار گیرد ولی زیرساخت‌های صنعتی، ظرفیت‌های علمی و داشته‌های فناورانه‌ای وجود دارد که هر آنچه اراده کنیم می‌توانیم بسازیم و مورد استفاده قرار دهیم؛ کمتر کشوری است که در حوزه‌های مختلف توان تولید داشته باشد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: خود کفایی در فناوری‌های صنعتی و دفاعی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است و ما نیازی به خارج از کشور نداریم.

به گزارش ایلنا؛ سردار حسین دهقان شنبه شب در جشن انقلاب اسلامی که در مسجد زین‌العابدین(ع) قم برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران با هیچ یک از انقلاب‌های تاریخ قابل مقایسه نبوده و با هیچ یک از نظریات انقلابی تبیین نمی‌شود، زیرا حادثه‌ای منحصر به فرد و دارای شاخصه‌های ویژه خود است.

وی افزود: رهبری امام راحل نیز متمایز از هر رهبری اجتماعی و دینی پس از دوران اهل بیت(ع) است؛ زیرا سبک رهبری ایشان برگرفته از سیره اهل بیت(ع) بوده و ایشان دارای انگیزه‌های الهی و توجه به مقصدی الهی بود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران دارای دستاوردهای فراوانی است، عنوان داشت: ملت مسلمان ایران و سایر پیروان اسلام در سراسر دنیا سطحی از انتظارات را از نظام اسلامی دارند که با وضعیت موجود ما فاصله دارد زیرا همگان نگاهی ایده‌آل و آرمانی به این انقلاب دارند.

وی ادامه داد: نعمت حاکمیت نظام اسلامی، آزادی، استقلال، بهره‌مند شدن از تمام آنچه در داخل کشور است و… دستاوردهای کمی نیستند که انقلاب آن‌ها را به ارمغان آورده است.

دهقان با بیان اینکه انقلاب توانست نظامی را مستقر کند که برآمده از خواسته مردم بود، گفت: اصل ولایت مطلقه فقیه نیز اصلی مترقی است که تمام انسجام و حرکت رو به پیشرفت و مقتدرانه ایران اسلامی را سبب شده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: جمهوری اسلامی خود را به رأی مردم متکی کرده و نماد آن هم تعداد فراوان انتخاباتی است که به تعداد عمر سال‌های انقلاب برگزار شده است تا مردم به دنبال خواسته‌ها و آرمان‌های برآمده از باورهای دینی خود باشند.

وی با بیان اینکه بیشترین توجه و همت ملت ایران در این سال‌ها حفظ ارزش‌های دینی و انقلابی بوده است، افزود: مردم ما این خواسته را در قالب انتخابات‌ مختلف محقق کرده‌اند.

دهقان اضافه کرد: نقش دادن به مردم در حقیقت آن‌ها را آماده پذیرش مسئولیت می‌کند زیرا مردم با رأی دادن نسبت به گام‌های آینده نقش خود را ایفا می‌کنند؛ گستره وسیع و همواره پیوسته حضور مردم در صحنه‌های مختلف تعیین مسئولان در هیچ کشوری مانند ایران دیده نمی‌شود و تمام مدیران ما به طور مستقیم یا غیر مستقیم با رأی مردم انتخاب می‌شوند به همین دلیل چون ملت می‌بیند که نظام برآمده از خواست آنهاست حاضرند برای حفظ آنجانفشانی کنند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بیان داشت: اگر همواره روحیه بسیجی و جهادی در جامعه ما رواج دارد به این دلیل است که انقلاب و روند آن در درون جامعه ما زنده و رو به تکامل است.

وی با اشاره به این حقیقت که نمی‌توان نقطه‌ای را در جهان یافت که بتوان ادعا کرد عرصه حضور آزادانه مردم فرا‌تر از ملت ایران است گفت: در همه نقاط به نوعی آزادی‌ها محدود می‌شود ولی مردم ما دارای آزادی در همه زمینه‌ها هستند.

دهقان با بیان اینکه آزادی در جامعه ما مقید به حدود شرعی است؛ خاطرنشان کرد: ملت ما برای همین امر قیام کردند و حاضر نیستند اصول دینی و ارزشی آن‌ها توسط فرد یا گروهی ویروسی و ضد ارزشی زیر پا گذاشته شود و باورهای جوانان را مورد سوال قرار دهند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: استقلال سیاسی که امروز نظام اسلامی از آن برخوردار است؛ در هیچ نظامی دیده نمی‌شود؛ امروز بزرگ‌ترین قدرتی که ادعای حاکمیت بر جهان را دارد هم استقلال سیاسی ندارد، زیرا لابی صهیونیستی آنچنان قدرتمند است که تمام تصمیمات مقامات سیاسی آمریکا را در راستای منافع خود جهت‌دهی می‌کند و حتی افکار عمومی جامعه این کشور را نیز در راستای خواسته‌های خود سامان‌دهی می‌کند.

وی مسیر انقلاب و نظام اسلامی را مستقل از هر الگوی سیاسی دیگر دانست و تصریح کرد: هر آنچه در جمهوری اسلامی انجام شده بر باورهای دینی و تمدنی همین جامعه متکی شده است.

دهقان با بیان اینکه تحقیر کردن نظام سلطه یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: روزی سفیر آمریکا به دربار ایران می‌رفت و دستورات را دیکته می‌کرد؛ هر زمانی که ایالات متحده اراده می‌کرد هر نوع نظام سیاسی را تغییر می‌داد ولی امروز فضایی متفاوت در عرصه بین‌المللی ایجاد شده و نظام سلطه نه تنها قادر نیست هر زمان که اراده ‌کند و کاری انجام دهد موفق شود بلکه در شرایط کنونی برای حفظ خود تلاش می‌کند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: امروز آمریکایی‌ها نیازمند بررسی‌های فراوانی برای انجام کاری هستند و مجبورند ریسک‌های جدی کنند و در ارزیابی‌های خود در می‌یابند که اقداماتشان بیشتر ضررآفرین است.

وی با اشاره به شعارهای عمیق ملت ایران در دوران پیروزی انقلاب گفت: ذات انقلاب ما هیچ نوع همزیستی و سازشی با نظام سلطه ندارد و آمریکا هم نمی‌تواند تمام ابعاد انقلاب ما را بپذیرد زیرا نور و ظلمت و شیطان و خدا نمی‌توانند در یک جا جمع شوند.

دهقان جدال حق و باطل را نبردی به درازای تاریخ دانست و افزود: انقلاب اسلامی در راستای حفظ اهداف خود با هر نظام سیاسی ارتباط برقرار می‌کند، ولی حقوق متقابل باید حفظ شوند؛ رهبری و مردم ما به هیچ وجه به سمتی نمی‌روند که نظام سلطه خوشحال شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عقلانیت برآمده از ارزش‌ها و حفظ آن‌ها را ویژگی نظام سیاسی ایران دانست و عنوان داشت: در گذشته ایران به طور کامل در تسخیر آمریکایی‌ها بود ولی به بیرون رانده شدند؛ پس از آن آمریکا هشت سال تمام از صدام حمایت کرد و دیگر کشور‌ها را علیه جمهوری اسلامی برانگیخت و حتی بلوک شرق را در مسیر مقابله با ایران اسلامی حرکت داد بنابراین نمی‌توان گفت حتی یک لحظه علیه ما فعالیت نکرده‌ است.

وی ادامه داد: اگر امروز آمریکا می‌گوید گزینه نظامی بر روی میز است ملت ما بار‌ها نشان داده‌اند هیچ سر سازشی با نظام سلطه ندارند و اهل مبارزه‌اند؛ آمریکا یک بار چنین کاری را انجام دهد تا ببیند چه سرنوشتی پیدا می‌کند.

دهقان با بیان اینکه نماز جماعتی در ایران برگزار نمی‌شود مگر اینکه شعار مرگ بر آمریکا هم پس از آن سر داده می‌شود، گفت: ما هر روز به نظام سلطه کلمه «نه» را می‌گوییم؛ ملت ایران این درس بزرگ را آموخته و به دیگران هم یاد داده است که عامل تسلیم کردن نظام سلطه مقابله در برابر زیاده‌خواهی‌های اوست و هر چه این مخالفت جدی‌تر باشد، تسلیم نظام سلطه هم سریع‌تر رخ می‌دهد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به مباحثمربوط به امنیت در سخنان مقامات آمریکایی در دوره‌های مختلف بیان داشت: روسای جمهور آمریکا همواره می‌گفتند نظام‌هایی که برآمده از رأی مردمی نیستند منجر به خشونت می‌شوند به همین دلیل به افغانستان و عراق حمله کردند، ولی امروز بزرگ‌ترین مصیبت آن‌ها خروج آبرومندانه از این کشورهاست و امروز هم به دنبال انحراف در بیداری اسلامی هستند ولی عنصر تعیین‌کننده در این می‌ان، درسی است که مسلمانان از انقلاب ایران آموخته‌اند و آن این است که اگر می‌خواهید بر روی پای خود بایستید باید در مقابل نظام سلطه مقاومت کنید.

وی اضافه کرد: امروز نظام سلطه برای بقای خود فعالیت‌های مختلف را شکل می‌دهد و دست و پا می‌زند و ما نیازی به آن‌ها نداریم.

دهقان با اشاره به پیشرفت‌های علمی و تکنولوژیکی ایران در دوران پس از انقلاب، ‌گفت: در گذشته جامعه ما بازار مصرف کالاهای خارجی بود؛ امروز هر چند از خارج اجناسی وارد می‌شود و برخی بی‌تدبیری‌ها سبب شده است بخشی از بازار در اختیار دیگران قرار گیرد؛ ولی زیرساخت‌های صنعتی، ظرفیت‌های علمی و داشته‌های فناورانه‌ای وجود دارد که هر آنچه اراده کنیم می‌توانیم بسازیم و مورد استفاده قرار دهیم؛ کمتر کشوری است که در حوزه‌های مختلف توان تولید داشته باشد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بیان داشت: قبل از پیروزی انقلاب فرماندهان نظامی ما توسط بیگانگان عزل و نصب می‌شدند و تجهیزات هم از سطحی مشخص به بالا تنها توسط خود آن‌ها نگهداری و تعمیر می‌شد؛ امروز نیروهای مسلح ما تمام سیستم‌ها و نظامات فرماندهی، مدیریتی و آموزشی را از پایه طراحی و اجرا می‌کند و در حوزه تسلیحاتی نیز هر آنچه مورد نیاز نظامیان است در داخل کشور تولید می‌شود.

وی افزود: امروز به بسیاری کشور‌ها صادرات تسلیحاتی صورت می‌گیرد که جزو بالا‌ترین سطوح تکنولوژیکی محسوب می‌شوند و ما هیچ نیازی به خارج از کشور نداریم.

دهقان با بیان اینکه امروز ایران اسلامی از فناوری هسته‌ای برخوردار است و قادر است تمام چرخه سوخت را در داخل پیاده کند، خاطرنشان کرد: با وجود همه محدودیت‌ها و تحریم‌ها دانشمندان ایرانی توانسته‌اند جمهوری اسلامی را جزو معدود کشورهای باشگاه هسته‌ای جهان کنند به همین دلیل غرب درصدد است عناصر تعیین‌کننده قدرت که علم و فناوری یکی از آنهاست در کشور ما شکل نگیرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اضافه کرد: در حوزه فضایی نیز به تایید مراکز آکادمیک جهانی، در سال ۲۰۱۳ جمهوری اسلامی ایران پرشتاب‌ترین حرکت را در میان پنج کشوری که اخیراً وارد حوزه فضایی شده‌اند به سمت علوم و فنون فضایی داشته است؛ امروز کمتر کشوری در دنیا وجود دارد که تمام زنجیره تجهیزات فضایی را در داخل تولید کند که جمهوری اسلامی جزو معدود کشورهای دارنده این فناوری است.

وی ادامه داد: امروز هر محصولی که در مواجهه با دفاع در برابر نظام سلطه باشد؛ توسط فرزندان همین مرز و بوم در راستایی که بتواند وجه غالب را از صحنه بیرون بیاورد در داخل کشور تولید می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز