خبرگزاری کار ایران

آیت الله جوادی آملی در دیدار معاون اول رئیس جمهور:

جهانی فکر می کنیم اما ناز کسی را نمی‌کشیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۹۷

اگر آنها هر روز هم بگویند گزینه‌های نظامی روی میز است مهم نیست؛ بگذارید بگویند؛ باید خطاب به آنها گفت شما روزی دراین کشور بودید و مردم شما را بیرون کردند؛ ما معتقدیم قدرت و مدد الهی وجود دارد و از تهدید‌ها نمی‌هراسیم.

یکی از مراجع تقلید در قم بااشاره به شرایط جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل گفت: ما جهانی فکر می کنیم و با کسی قهر نیستیم اما ناز کسی را هم نمی‌کشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم آیت الله عبدالله جوادی آملی پیش از ظهر امروز در دیدار با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور که در دفتر این مرجع تقلید در قم صورت گرفت، اظهار داشت: امداد‌های غیبی از سوی خداوند متعال همواره برای نظام جمهوری اسلامی ایران وجود داشته است.

وی افزود: زمانی که مستشاران امریکایی در کشور ایران حکومت می‌کردند کسی فکر نمی‌کرد روزی حکومت جمهوری اسلامی در کشور ایران حاکم شود، اما با امدادهای غیبی و لطف پروردگار این کار صورت گرفت؛ در ادامه مسیر انقلاب نیز در ماجرای صحرای طبس و طوفان شن و همچنین ۸ سال جنگ تحمیلی امدادهای غیبی را شاهد بودیم.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه باید برای رفع مشکلات مردم به صورت دقیق و جدی عمل کنیم، گفت: اگر اسلامی حرف بزنیم اما قانونی عمل نکنیم مشکلات حل نخواهد شد. بلکه برای حل مشکلات باید هم توجه به اسلام و هم توجه به قانون داشت.

وی با اشاره به پیشرفت‌های چند سال اخیر کشور در عرصه علم و فناوری گفت: به پیشرفت‌های صورت گرفته و برای مثال ارسال ۴ ماهواره به فضا دل‌خوش نکرده و محدود نشوید بلکه باید در راه خدمت به مردم روز به روز علم و پیشرفت را در این کشور رونق دهید که این امر با بهره‌گیری از استعدادهای جوانان کشور به ثمر خواهد نشست.

آیت الله جوادی آملی به اظهارات اخیر مقامات آمریکایی اشاره کرد و گفت: اگر آنها هر روز هم بگویند گزینه‌های نظامی روی میز است مهم نیست؛ بگذارید بگویند؛ باید خطاب به آنها گفت شما روزی دراین کشور بودید و مردم شما را بیرون کردند؛ ما معتقدیم قدرت و مدد الهی وجود دارد و از تهدید‌ها نمی‌هراسیم.

وی افزود: ما جهانی فکر می‌کنیم و با کسی قهر نیستیم اما ناز کسی را هم نمی کشیم.

این مرجع تقلید با اشاره به مشکلات به جا مانده از دولت قبل نیز گفت: گذشته‌ها گذشته است و باید به آینده توجه داشت و از ظرفیت‌های بسیار زیاد کشور مخصوصا ظرفیت‌های انسانی و استعدادهای جوانان استفاده کرد.

وی به چهار فصل بودن کشور ایران اشاره کرد و گفت: باید از چنین ظرفیت‌هایی استفاده شود اما متاسفانه با ضعف مدیریت‌هایی که شاهد بودیم بسیاری از این ظرفیت‌ها از بین رفته است..

آیت الله جوادی آملی در پایان سخنان خود بر لزوم توجه هر چه بیشتر مسئولان بر اقتصاد و معیشت مردم تاکید کرد.

در ابتدای این دیدار اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ضمن ارائه گزارشی از عملکرد ۶ ماهه دولت تدبیر وامید اظهار داشت: اقدامات خوبی در این مدت انجام شده و با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه که بر ملت ایران تحمیل شده تلاش کردیم مشکلات را مدیریت و در نهایت برطرف کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز