خبرگزاری کار ایران

دیدار معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر

کد خبر : ۱۲۶۵۰۱

اولین ملاقات حضوری سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان با تعدادی از نخبگان و استعدادهای برتر در محل ساختمان بنیاد نخبگان استان تهران برگزار شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان در راستای برنامه دیدار و ملاقات عمومی، با جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر برای حل مشکلات آنها دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، اولین ملاقات حضوری سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان با تعدادی از نخبگان و استعدادهای برتر در محل ساختمان بنیاد نخبگان استان تهران برگزار شد.

در این دیدار به مشکلات تحصیلی، علمی و آموزشی جذب و بکارگیری و چگونگی بهره مندی از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان حدود ۱۵ نفر از نخبگان و استعدادهای برتری که از استان های مختلف و از طریق سامانه اینترنتی ثبت نام کرده بودند، رسیدگی شد.

در این دیدار دکتر حسینی معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان و سرپرست بنیاد نخبگان استان تهران، کرمی مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان، کاظمی مدیر کل حوزه ریاست بنیاد و مدیران و مشاوران معاونت فرهنگی و امور نخبگان حضور داشتند.

نخبگان و استعدادهای برتر که از استان های مختلف کشور حضور داشتند، در این دیدار مشکلات خود را در زمینه وام مسکن نخبگان، استفاده از امتیازات نخبگی برای استخدام در دستگاه های دولتی، تسهیلات نظام وظیفه و دانش آموختگی برتر و بهره مندی از تسهیلات تجاری سازی بنیاد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با رئیس بنیاد ملی نخبگان در میان گذاشتند.

جمعی از مراجعه کنندگان از دانشگاه علم و صنعت بودند که در خواست کمک برای تجهیز آزمایشگاه نوروساینس را داشتند که دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان با صحه صدر و متانت قول پیگیری و مساعدت لازم را داد و اظهار کرد که این کار به ستاد علوم شناختی ارجاع و از آن طریق پی گیری خواهد شد.

دکتر ستاری در ادامه اولویت حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را حمایت از فناوری و اشتغال فارغ التحصیلان عنوان کرد.

یکی دیگر از مراجعه کنندگان درخواست استفاده سریع از تسهیلات نظام وظیفه را داشت که قول مساعد و پیگیری داده شد.

در عین حال ستاری رئیس بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه کمیته های تخصصی بنیاد ملی نخبگان باید به موقع برگزار و به پرونده های استعدادهای برتر و نخبگان رسیدگی کنند، به دکتر حسینی معاون فرهنگی و امور نخبگان دستور دادند که اعضای کمیته ها به طور منظم در این جلسات حضور یابند و عدم حضور متوالی کسانی که بدون دلیل موجه باشند، از ادامه حضور آنها در کمیته های تخصصی بنیاد ممانعت به عمل آید.

وی در رسیدگی به یکی از پرونده های نخبگان، یکی از مهمترین برنامه های بنیاد ملی نخبگان در حمایت از تجاری سازی اختراعات و طرح ها را ارزیابی علمی اختراعات بر اساس قرارداد بنیاد با سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران اشاره کرد که پس از تایید این سازمان مورد حمایت بنیاد قرار خواهند گرفت.

دکتر ستاری در ادامه با تاکید بر تغییر روند اعطای کمک هزینه تحصیلی به استعدادهای برتر تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان بر اساس سند راهبردی نخبگان تصریح کرد: کار گروهی بر روی تغییر روند چگونگی اعطای تسهیلات بنیاد کار می کنند که یکی از پیشنهادات تغییر روند به سوی حمایت از کار پژوهشی استادان راهنما و اعطای تسهیلات به شکل گرنت پژوهشی و حمایت از پروژه ها است.

یکی از استعدادهای برتر مراجعه کننده، مصوبه هیات وزیران مبنی بر جذب و نگهداری نیروهای نخبه در دستگاه های اجرایی را یادآوری کرد و اعلام آمادگی کرد که می تواند بنیاد را برای اجرایی کردن این مصوبه کمک کند که ستاری دستور داد که از تجربیات این نخبه در کارگروه مشاوره و راهنمایی جذب نخبگان استفاده شود.

خاطر نشان می شود، افراد متقاضی ملاقات حضوری می توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام ملاقات حضوری با رئیس بنیاد ملی نخبگان در وبگاه بنیاد به آدرس www. bmn. ir، درخواست خود را ارسال کرده و بعد از تنظیم زمان مناسب برای ملاقات و اطلاع رسانی به آنان با دکتر ستاری دیدار به صورت حضوری و از نزدیک مشکلات و نقطه نظران خود را ارائه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز