خبرگزاری کار ایران

نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت: / ۱ /

آثار مثبت توافقنامه ژنو بسیار فراتر از رقم هشت میلیارد دلار است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۶۵

امروز ۴ تبصره‌ از بودجه در هیئت وزیران به تصویب رسید که امروز بعدازظهر نیز رسیدگی به لایحه بودجه سال ۹۳ ادامه خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود تا اوایل هفته آینده پیش‌نویس لایحه در هیئت وزیران نهایی شده و در وقت معین بتوانیم آن را به مجلس تقدیم کنیم.

سخنگوی دولت اظهار داشت که آثار مثبت توافقنامه ژنو در طول شش ماه برای اقتصاد ایران، بسیار فراتر از رقم هشت میلیارد دلاری است که به اشتباه برخی رسانه‌ها درخصوص زقم آزادی اموال ایران به نقل از او منتشر کرده بودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز هیئت وزیران، کار خود را تصویب چند موصوع مهم آغاز کرد به همین منظور یکی از مصوبات در خصوص تسریع در تامین کالاهای اساسی بود تا این کالا‌ها سر وقت به دست مردم برسد. و همچنین این مصو به در خصوص پرداخت دمولاژ به کشتی‌هایی بود که کالاهای اساسی را به کشور حمل می‌کند.

وی افزود: اقدام دیگری که به صورت مصوبه ابلاغ خواهد شد تقسیط بدهی‌های معوقه کشاورزان آسیب دیده است که مدت زمان آن نیز تمدید شد.علاوه بر این از دیگر مصوبات امروز پرداخت پنج هزار میلیارد ریال به صندوق بیمه کشاورزان بود تا بشود به کشاورزانی که در حوادثمختلف اسیب دیده است به نوعی بازپرداخت شود.
نوبخت ادامه داد: همچنین برای جبران خسارت اتش سوزی در امامزاده ابراهیم و هم چنین سیل و زلزله در استان ایلام و سیل در استان یزد، امروز هیئت وزیران مصوب کرد که بمالغی متناسب با خسارت به عنوان تسهیلات و کمک بلا عوض در اختیار اقشار آسیب دیده در ان سه استان قرار می‌دهد.
وی با بیان اینکه در جلسه امروز هیئت دولت آقای ظریف گزارش تشریحی دقیقی در خصوص توافق نامه ژنو ارائه داد، گفت: آثار اقتصادی اجتماعی و سیاسی این توافق نامه مورد بحثو بررسی قرار گرفت.

سخنگوی دولت همچنین خاطر نشان کرد: ضمن اینکه لازم می‌دانم از اصحاب رسانه در خصوص انعکاس اخبار دولت تشکر کرد اما ممکن است مطلبی صرفاً استماع یک خبرنگار بوده و به شکل مبهم از رسانه‌ها پخش شود و برداشت خود را در آن منعکس کند. طی یکی دو روز اخیر در ارتباط با گزارش آثار مثبت اقتصادی توافقات صورت گرفته مطالبی از سوی من منعکس شد که لازم می‌دانم توضیحاتی را درخصوص آن ارائه دهم.
نوبخت اشاره کرد: بنده گفتم توقف تحریم‌ها آثار مثبتی در اقتصاد ایران خواهد داشت، فایل صوتی و تصویری آن هم این مسئله را مشخص می‌کند که خوشبختانه از صدا و سیما نیز پخش شد، اما خبرنگاری مشخص نبود که از کجا عنوان کرد که ۸ میلیارد دلار توسط آمریکا به ایران بازگردانده می‌شود که خبر در چند رسانه‌ نیز منعکس شد در حالی که این مطلب اصلاً در گزارش من نبود.
وی افزود: البته قطعاً آثار اقتصادی که این توافقات برای ما دارد در ۶ ماه آینده برای اقتصاد ایران فرا‌تر از ۸ میلیارد دلار وارد خواهد کرد و نفی این ۸ میلیارد دلار به معنای نفی آثار گسترده لغو تحریم‌ها نیست.
سخنگوی دولت در ادامه خاطر نشان کرد: امروز ۴ تبصره‌ از بودجه در هیئت وزیران به تصویب رسید که امروز بعدازظهر نیز رسیدگی به لایحه بودجه سال ۹۳ ادامه خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود تا اوایل هفته آینده پیش‌نویس لایحه در هیئت وزیران نهایی شده و در وقت معین بتوانیم آن را به مجلس تقدیم کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز