خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور در نشست خبری / ۳ /

لغو تحریم ها طی ۶ ماه صورت می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۲۳

این تحریم ها شامل تمامی تحریمهای صورت گرفته از سوی سازمان ملل متحد، تحریم‌های یک سوی اتحادیه اروپا و بعضی از کشورها که البته این تحریم ها قدم به قدم و با پیش رفتن سایر مذاکرات از بین می رود.

رییس‌جمهور گفت: با اولین قدم برخی تحریم های دیگر که قرار بود افزایش یابد متوقف می شود بخشی از تحریم های بانکی نیز برداشته می شود که این عمل در طی ۶ ماه آتی صورت خواهد گرفت.

به گزارش‌ خبرنگار ایلنا، حسن روحانی در ادامه نشست خبری گفت: دستاوردی دیگری که در طی این مذاکرات به دست آمد‏، حق غنی سازی هسته‌ای در خاک ایران است.

رئیس جمهور ادامه داد: درمتن این توافق نامه به صراحت آمده است که ایران غنی سازی هسته ای خود را در داخل کشور انجام می دهد و من به ملت ایران خبر می دهم فعالیت غنی سازی کما فی السابق صورت بگیرد. که این هم شامل فوردو؛ نطنزو هم اراک و اصفهان و بندر عباس می شود و آنها به فعالیتشان ادامه خواهند داد.

روحانی با بیان این که براساس توافقات صورت گرفته قدرتهای جهانی اعلام کردند با فرا رسیدن مذاکرات جامع، تمامی تحریمها برداشته می‌شود، خاطرنشان کرد: این تحریم ها شامل تمامی تحریمهای صورت گرفته از سوی سازمان ملل متحد، تحریم‌های یک سوی اتحادیه اروپا و بعضی از کشورها که البته این تحریم ها قدم به قدم و با پیش رفتن سایر مذاکرات از بین می رود.

رئیس شورای امنیت ملی در ادامه تصریح کرد: دستاورد چهارمی که در طی این مذاکرات حاصل شد این بود که سازمان تحریم با این توافق برداشته می شود. با اولین قدم برخی تحریم های دیگر که قرار بود افزایش یابد متوقف می شود بخشی از تحریم های بانکی نیز برداشته می شود که این عمل در طی ۶ ماه آتی صورت خواهد گرفت.

روحانی با ابزار امیدواری مبنی بر این که طرف مذاکره کننده بر تعهداتش پایبند باشد، گفت: حل این مساله زمانی خواهد بود که در این شش ماه هر دو سوی مذاکره کننده بر تعهداتشان پای بند باشند و ما امیدواریم که طرف غربی نیز تعهداتش را جامه عمل بپوشاند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز