خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور:

شهدا و جانبازان معلمان ما هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۴۲

رییس جمهور همچنین با اشاره به مشکلات موجود در کشور اظهار امیدواری کرد که دولت تدبیر و امید با حمایت مردم به ویژه خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران بتواند همه مشکلات کشور را از پیش رو بردارد.

رییس جمهور درتداوم سنتی پسندیده با حضور در منازل خانواده‌های شهیدان شکری و مقدم که هر کدام سه و دو فرزند برومند خود را تقدیم عزت اسلام کرده‌اند و نیز جانباز سرافراز ۷۰ درصدی دفاع مقدس سید جلال روغنی نیری، با آنان دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش ایلنا، حسن روحانی در این دیدار‌ها با بیان اینکه ملاقات با خانواده شهدا توفیق بزرگی برای دولت تدبیر و امید است، گفت: همه ما مدیون شهدا، جانبازان، ایثارگران و خانواده آن‌ها هستیم؛ چرا که عظمت و استقلال ایران اسلامی در سایه ایثار و فداکاری شهدا و جانبازان گرانقدر است.
رییس جمهور شهدا، جانبازان، ایثارگران و همه آن کسانی که در دوران دفاع مقدس در میدان ایثار حضور یافتند را معلمان و الگوهایی والا برای ملت ایران توصیف کرد و اظهار داشت: ما باید درس ایثار، فداکاری، خدمت به مردم و شجاعت در زندگی را از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران که با صبر و تحمل خود حماسه بزرگی را خلق کردند، بیاموزیم.
روحانی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم گفت: امام حسین(ع) هم سالار شهیدان و هم معلم و پرچمدار راه مبارزه، ایستادگی و جهاد است و شما درس کربلا و عاشورا را از امام حسین(ع) آموختید.
روحانی در ادامه اظهار داشت: اگر امروز فرصت خدمتگزاری به ملت نصیب ما شده است، زمینه اصلی آن را ایثارگران، جانبازان و شهدا با رشادت‌ها و فداکاری‌هایشان ایجاد کردند و مطمئناً دولت برای موفقیت در اجرای برنامه‌های خود به دعای خیر، حمایت‌ها و نظرات همه مردم به ویژه خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان نیازمند است.
رییس جمهور همچنین با اشاره به مشکلات موجود در کشور اظهار امیدواری کرد که دولت تدبیر و امید با حمایت مردم به ویژه خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران بتواند همه مشکلات کشور را از پیش رو بردارد.
روحانی همچنین دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران را موجب تقویت روحیه و نشاط برای خدمت به مردم دانست و گفت: اقدامات ما هر چند هم بزرگ باشد، در برابر کار بزرگی که شهیدان، جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های آنان انجام داده‌اند، کم و ناچیز است.
رییس جمهور با تجلیل از ایثارگری‌های شهدا، جانبازان و خانواده‌های آنان، گفت: امروز دشمنان ملت ایران از روحیه ایثارگری و جانبازی این ملت در هراس هستند چراکه این روحیه به دنیا اعلام می‌کند که ملت ما با نشاط ایستاده و در برابر توطئه‌ها هوشیار است.
وی افزود: امیدوارم دعای ملت ایران و خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان پشتوانه دولت در جهت رسیدن به اهداف و آرمان‌های متعالی خود باشد و همگی در مسیری گام برداریم که مورد رضای خداوند است.
در این دیدار‌ها که با خانواده‌های شهدا شکری، مقدم و جانباز سید جلال روغنی نیری صورت گرفت آنان ضمن ارائه توضیحات درخصوص نحوه مبارزات انجام داده شده در دوران دفاع مقدس تأکید کردند: بها دادن به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران در حقیقت ارزش قائل شدن برای استقلال و تمامیت ارضی ایران اسلامی است.
گفتنی است؛ شهید صفت الله مقدم فرزند بزرگ خانواده مقدم در آغاز جنگ تحمیلی وارد جبهه‌های جنگ حق علیه باطل شد و در سال ۱۳۶۱ در منطقه سردشت و بانه به درجه رفیع شهادت رسید. همچنین شهید جواد مقدم فرزند دوم این خانواده نیز در سن ۱۷ سالگی و در سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید.
همچنین صیادالله و ماشاءالله شکری فرزندان ۲۰ و ۱۸ ساله خانواده شکری همچنان مفقودالاثر بوده و سیف الله ۱۷ ساله فرزند سوم این خانواده که در عاشورای سال ۶۳ مجروح شده بود پس از ۴۰ روز همزمان با اربعین حسینی در بیمارستان به همرزمان و برادران شهید خود می‌پیوندد. سید جلال روغنی نیری نیز در دوران دفاع مقدس در عملیات‌های گوناگونی همچون والفجر(۱)، والفجر(۳) و والفجر(۴) حضوری فعال داشته و در سال ۶۲ و در عملیات پاکسازی یکی از میادین مین اطراف دارخوین بر اثر انفجار مین از ناحیه مچ دو دست، دو چشم و پای چپ به فیض جانبازی نائل آمده است.
در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، دکتر محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس‌جمهور و حسین فریدون، رییس جمهور را همراهی کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز